Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30340
Title: Planejamento estratégico do e-commerce em tempos de pandemia da Covid-19: um estudo de caso da empresa X de São Paulo na área famacêutica
Other Titles: Strategic planning of e-commerce in times of the Covid-19 pandemic: a case study of company X from São Paulo in the pharmaceutical sector
Authors: FONSECA, Wellington Carlos da
MOURA, Willian Marcelo de
Advisor: SANTOS, Luciano Moraes dos
Other contributor: NOGUEIRA, Rosana Maria César Del Picchia de Araújo
SIEVERS JUNIOR, Fretz
SILVA, Gerson Gonçalves da
type of document: Monografia
Keywords: Pandemias;Planejamento estratégico
Issue Date: 18-Jun-2021
Publisher: 143
Citation: FONSECA, Wellington Carlos da. Planejamento estratégico do e-commerce em tempos de pandemia da Covid-19: um estudo de caso da empresa X de São Paulo na área famacêutica. 2021. Monografia (Curso Superior de Tecnologia em Logística) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2021.
Abstract: Saber engrenar uma empresa não é nada fácil, ainda mais em tempos de Pandemia da Covid-19, a qual paralisou, não apenas o mercado brasileiro, mas também o mundial. Neste cenário pandêmico o E-commerce acabou por ter expressivo aumento de sua demanda, em decorrência do isolamento social decretado pelo Ministério da Saúde, com o propósito de se evitar aglomerações. Diante destes acontecimentos, objetiva-se com este artigo, refletir e analisar sobre planejamento estratégico em tempos de Pandemia da Covid-19, tendo como foco uma empresa do Ramo Farmacêutico, na cidade de São Paulo. Trata-se de uma pesquisa aplicada, quanto à sua finalidade, e quali-quantitativa, quanto à sua abordagem. Observou-se que houve na empresa um aumento expressivo de 103% de sua demanda em um curto espaço de tempo, exatamente entre os meses de fevereiro e março /2020. Os resultados demonstraram que a empresa teve necessidade de se reinventar para conseguir absorver a nova demanda. Constatou-se também a necessidade em se adotar novas estratégias para conseguir atender aos pedidos dos clientes e desenvolver um planejamento estratégico que pudesse implementar suas ações, objetivando-se minimizar os impactos causados pela Pandemia da COVID-19.
Knowing how to run a company is not easy, especially in times of Covid-19 Pandemic, which stopped not only the Brazilian market, but also the world market. In this pandemic scenario, E- commerce ended up having a significant increase in its demand, due to the social isolation decreed by the Ministry of Health, to avoid agglomerations. In view of these events, the purpose of this article is to reflect and analyze strategic planning in times of Covid-19 Pandemic, focusing on a company in the pharmaceutical area in the city of São Paulo. It is an applied research, as to its purpose, and quali-quantitative, as to its approach. It was observed that there was an expressive increase of 103% of the E-commerce in its demand in the company in a short peri-od of time, exactly between the months of February and March / 2020. The results showed that the company needs to reinvent itself to absorb the new demand and distribute it. There was also a need to adopt new strategies to meet customer requests and develop a strategic plan that could implement their actions, aiming to minimize the impacts caused by the COVID-19 Pandemic.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30340
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.