Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30102
Title: Interface gráfica para aplicativo educacional de leitura: uma abordagem interativa para crianças do ensino fundamental I
Other Titles: Graphical interface for educational reading application: an interactive approach for elementary school children I
Authors: GODOI, Maria Vitória Santos de
SILVA, Raissa Cristina Barroso da
Advisor: GAYEAN, Rodrigo Siqueira
type of document: Artigo Científico
Keywords: Interface gráfica;Ergonomia;usabilidade
Issue Date: 11-Dec-2024
Publisher: 026
Citation: GODOI, Maria Vitória Santos; SILVA, Raissa Cristina Barroso da. Interface gráfica para aplicativo educacional de leitura: uma abordagem interativa para crianças do ensino fundamental I. 2024. 25 p. Artigo. Trabalho de conclusão de curso (Cursto Técnico em Design Gráfico) - Etec Prof. Alfredo de Barros Santos, Guaratinguetá, SP, 2024.
Abstract: O presente trabalho teve como objetivo desenvolver uma interface gráfica para um aplicativo de leitura destinado a crianças do ensino fundamental I, com o intuito de incentivar e comunicar a elas a importância da leitura na comunidade escolar. Para atingirmos o resultado desejado, o projeto foi norteado por muitas pesquisas a respeito do tema. Conteve como apoio teórico embasado na Ergonomia Cognitiva, Ergonomia Informacional, Usabilidade, design de interface e ux design.
The present work aimed to develop a graphical interface for a reading application aimed at elementary school children, with the aim of encouraging and communicating to them the importance of reading in the school community. To achieve the desired result, the project was guided by a lot of research on the topic. It contained theoretical support based on Cognitive Ergonomics, Informational Ergonomics, Usability, interface design and ux design.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/30102
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.