Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29282
Title: Campanha Turn Your Back, da Dove: um estudo de caso
Other Titles: Dove's Turn Your Back campaign: a case study
Authors: DANTAS, Antonio Henrique Cordeiro
PORTUGAL, Thais dos Santos
Advisor: VALENZUELA, Sandra Trabucco
Other contributor: BARBOSA, Sonia Regina
PERES, Tarcisio de Souza
type of document: Monografia
Keywords: Estudos de caso;Marcas
Issue Date: 10-Dec-2024
Publisher: 143
Citation: DANTAS, Antonio Henrique Cordeiro. Campanha Turn Your Back, da Dove: um estudo de caso. 2024. Estudo de caso (Curso Superior de Tecnologia em Design de Mídias Digitais) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2024.
Abstract: O objetivo deste trabalho é analisar a campanha Turn Your Back (2023), da Dove, estudando o impacto causado no empoderamento feminino e na representação da diversidade. A importância da pesquisa reside em sua contribuição para a compreensão das estratégias de marketing digital inclusivo e seus efeitos na construção de uma imagem de marca positiva e engajada socialmente. Ao destacar o papel da Dove em promover a inclusão e desafiar estereótipos, a pesquisa contribui para debates sobre responsabilidade social corporativa e a evolução das estratégias publicitárias.
The objective of this work is to analyze Dove's Turn Your Back campaign (2023), studying the impact it had on female empowerment and the representation of diversity. The importance of the research lies in its contribution to the understanding of inclusive digital marketing strategies and their effects on building a positive and socially engaged brand image. By highlighting Dove's role in promoting inclusion and challenging stereotypes, the research contributes to debates about corporate social responsibility and the evolution of advertising strategies.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29282
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.