Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29063
Title: Visibilidade para pequenas empresas
Other Titles: Visibility for small businesses
Authors: OLIVEIRA, Déborah Silva de
OLIVERA, Gabriel Vieria de
FERREIRA, João Vitor Meciel
OLIVEIRA, Rafael Simões de
Advisor: STRINGUETTO, Anelise
NEVES, Diego Silva
Other contributor: KATAYOSE, Renê Etsuo
type of document: Artigo Científico
Keywords: Marketing (ferramentas)
Issue Date: 5-Dec-2024
Publisher: 191
Citation: OLIVEIRA, Déborah Silva de; OLIVERA, Gabriel Vieria de; FERREIRA, João Vitor Meciel; OLIVEIRA, Rafael Simões de. Visibilidade para pequenas empresas, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - ETEC Gino Rezaghi, Cajamar, 2024.
Abstract: O artigo cientifico com o nome “Visibilidade para Pequenas Empresas” tem como objetivo avaliar estratégias de marketing que possam aumentar a exposição de pequenas empresas, utilizando o “Trayler do Ney” como estudo de caso. A metodologia aplicada foi através de uma pesquisa de campo, com o público em geral sobre a visibilidade do empreendimento, além de uma entrevista com o proprietário. As hipóteses levantadas giraram em torno da importância da comunicação visual, qualidade do atendimento e variedade dos produtos para melhorar a visibilidade e atrair novos clientes, além de criar uma rede social para melhorar a visibilidade do trayler. Com as aplicações de técnicas de marketing é possível melhorar a estrutura do ambiente e atrair mais clientes.
The scientific article entitled “Visibility for Small Businesses” aims to evaluate marketing strategies that can increase the exposure of small businesses, using “Ney's Trayler” as a case study. The methodology applied was through field research, with the general public about the visibility of the enterprise, in addition to an interview with the owner. The hypotheses raised revolved around the importance of visual communication, quality of service and variety of products to improve visibility and attract new customers, in addition to creating a social network to improve the visibility of the trayler. With the application of marketing techniques it is possible to improve the structure of the environment and attract more customers.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29063
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3M - MB - VisibilidadeTraylerNey - Deborah-Gabrielvieira-Joaoferreira-Raphael.pdf670.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.