Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29062
Title: | Análise dos efeitos negativos do mau uso do marketing digital |
Other Titles: | Analysis of the negative effects of the misuse of digital marketing |
Authors: | FARIA, Ana Lívia Alves SANTOS, Maria Eduarda da Silva FONTES, Tainá da Silva CARDOSO, Eduardo Honório da Silva |
Advisor: | STRINGUETTO, Anelise NEVES, Diego Silva |
Other contributor: | KATAYOSE, Renê Etsuo |
type of document: | Artigo Científico |
Keywords: | Marketing on-line |
Issue Date: | 5-Dec-2024 |
Publisher: | 191 |
Citation: | FARIA, Ana Lívia Alves; SANTOS, Maria Eduarda da Silva; FONTES, Tainá da Silva; CARDOSO, Eduardo Honório da Silva. Análise dos efeitos negativos do mau uso do marketing digital, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - ETEC Gino Rezaghi, Cajamar, 2024 |
Abstract: | O Marketing Digital pode ser definido como a utilização de ferramentas digitais para a
divulgação de produtos e serviços, o aperfeiçoamento da relação com o cliente e a melhoria da imagem
de marca. Se mal utilizado, o Marketing Digital pode levar a situações negativas para as corporações
e consumidores, mas se usado corretamente, pode ser um recurso efetivo e eficiente para promover
produtos e serviços, alcançar resultados mensuráveis. No projeto apresentado será abordado assuntos
relacionados aos benefícios do marketing digital e os seus pontos prejudiciais se utilizado de má forma.
Palavras-chaves: Marketing Digital. Ferramentas digitais. Uso incorreto. Resultados. Mensuráveis.
Benefícios. Pontos prejudiciais. Digital Marketing can be defined as the use of digital tools to promote products and services, improve customer relationships and improve brand image. If used incorrectly, Digital Marketing can lead to negative situations for corporations and consumers, but if used correctly, it can be an effective and efficient resource to promote products and services, achieving measurable results. The project presented will address issues related to the benefits of digital marketing and its harmful points if used in a bad way. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29062 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3M - B - MktDigital e as Influências - AnaLivia-Eduardo-Taina-MariaEduarda.pdf | 461.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.