Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29057
Title: A fidelização: as implicâncias no marketplace
Other Titles: Loyalty: implications in the marketplace
Authors: SILVA, Gabrielli Fernandes da
MACHADO, Giovana da Siva
GONÇALVES, Nicolly Gama dos Santos
ARAUJO, Raissa Batista
Advisor: STRINGUETTO, Anelise
NEVES, Diego Silva
Other contributor: KATAYOSE, Renê Etsuo
type of document: Artigo Científico
Keywords: Marketing (ferramentas)
Issue Date: 5-Dec-2024
Publisher: 191
Citation: SILVA, Gabrielli Fernandes da; MACHADO, Giovana da Silva; GONÇALVES, Nicolly Gama dos Santos; ARAUJO, Raissa Batista. A fidelização: as implicâncias no marketplace, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - ETEC Gino Rezaghi, Cajamar, 2024
Abstract: Este trabalho tem como objetivo analisar as estratégias de marketing de e-commerce e a importância do pós-venda para a fidelização de clientes, com foco no uso de ferramentas como CRM, automação de marketing e programas de fidelidade. Trata-se de um estudo de caso realizado com a empresa "Casa na Prática", que atua em marketplaces e enfrenta desafios na retenção de clientes. A metodologia adotada envolveu pesquisa de campo e análise de campanhas de marketing digital, além da avaliação do desempenho de estratégias de fidelização. As hipóteses indicam que o uso de tráfego pago e um foco em branding podem otimizar a retenção de clientes e melhorar o retorno sobre o investimento (ROI). Os resultados demonstraram que, apesar do bom desempenho inicial, a empresa precisa investir em estratégias mais consistentes d
This paper aims to analyze e-commerce marketing strategies and the importance of postsales for customer loyalty, focusing on the use of tools such as CRM, marketing automation, and loyalty programs. It is a case study conducted with the company "Casa na Prática," which operates in marketplaces and faces challenges in customer retention. The methodology involved field research and the analysis of digital marketing campaigns, as well as the evaluation of loyalty strategies. The hypotheses suggest that paid traffic and a focus on branding can optimize customer retention and improve return on investment (ROI). The results showed that despite initial good performance, the company needs to invest in more consistent relationship and branding strategies to increase loyalty and reduce the seasonality of sales.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29057
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3M - B - FidelizaçãoMarketplace - Gabrielli-Giovanna-Nicolly-RaissaBatista.pdf624.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.