Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29024
Title: Educação financeira e investimentos: um guia para jovens empreendedores
Other Titles: Financial education and investments: a guide for young entrepreneurs
Authors: SILVA, Iris Santos da
CAMPOS, Ketelyn Pereira
SIQUEIRA, Maria Eduarda Lima de
GOMES, Rayssa Cotia
Advisor: STRINGUETTO, Anelise
NEVES, Diego Silva
Other contributor: ELPÍDIO, Ricardo
type of document: Artigo Científico
Keywords: Finanças;Empreendedorismo
Issue Date: 5-Dec-2024
Publisher: 191
Citation: SILVA, Iris Santos da; CAMPOS, Ketelyn Pereira; SIQUEIRA, Maria Eduarda Lima de; GOMES, Rayssa Cotia. Educação financeira e investimentos: um guia para jovens empreendedores, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração) - ETEC Gino Rezaghi, Cajamar, 2024
Abstract: Desde os primórdios capitalistas, o Homem buscou constantemente o benefício próprio, sendo este revertido em capital, este contexto está perpetuado na sociedade até os dias atuais, uma vez que o acúmulo de capital é idealizado no conceito de sucesso. Para atingir tal objetivo, foram desenvolvidos métodos de aplicação para gerar renda extra, entretanto, esse modelo é desigual, visto que a educação financeira é inacessível perante aos mais pobres. Segundo pesquisa realizada pelo Banco Central, somente 14% da população brasileira sabe o que são juros simples, confirmando o exposto. Portanto, o presente trabalho (estará) estruturado nos conceitos administrativos voltados aos investimentos financeiros do microempreendedor.
Since the beginnings of capitalism, Man has constantly sought his own benefit, which is converted into capital. This context is perpetuated in society to the present day, since the accumulation of capital is idealized in the concept of success. To achieve this objective, application methods were developed to generate extra income, however, this model is unequal, as financial education is inaccessible to the poorest. According to a survey carried out by the Central Bank, only 14% of the Brazilian population knows what simple interest is, confirming the above. Therefore, this work will be structured around administrative concepts aimed at microentrepreneurs' financial investments.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29024
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3E - MB - EducFinanceiraMei - KetelynPereira-Iris-Rayssa-MariaEduarda.pdf490.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.