Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28838
Title: Contribuição de um software como ferramenta educacional para o segmento de autoescolas
Other Titles: Contribution of software as an educational tool for the driving school segment
Authors: SILVA, Amanda Kariza
SENACHI, Amanda Tainá
AMADOR, Ana Paula Ribeiro
MORGADO, Franciele Cristina Camilo
Advisor: ROCHA, Regina Ferreira da
Other contributor: OSHIIWA, Luciana Akemi
ROCHA, Regina Ferreira da
MALANGE, Andrea Carmezini
type of document: Monografia
Keywords: Softwares;Educação;Ensino profissional e técnico
Issue Date: 2014
Publisher: 088
Citation: SILVA, Amanda Kariza; SENACHI, Amanda Tainá; AMADOR, Ana Paula Ribeiro; MORGADO, Franciele Cristina Camilo. Contribuição de um software como ferramenta educacional para o segmento de autoescolas. 2014. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em informática) - Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2014.
Abstract: Os computadores têm desempenhado um papel essencial em diversos setores, incluindo o das autoescolas, que enfrentam o aumento da demanda por formação de condutores. Este trabalho analisa as dificuldades enfrentadas por alunos no processo de habilitação e propõe o desenvolvimento de um software educativo. A ferramenta foi fundamentada em uma revisão bibliográfica e na pesquisa de preceitos aplicados aos Centros de Formação de Condutores (CFCs). O software visa facilitar o aprendizado, podendo ser utilizado pelos alunos em horários alternativos, ampliando as oportunidades de estudo e preparação.
Computers have played an essential role in several sectors, including driving schools, which are facing increased demand for driver training. This work analyzes the difficulties faced by students in the qualification process and proposes the development of educational software. The tool was based on a bibliographical review and research into precepts applied to Driver Training Centers (CFCs). The software aims to facilitate learning and can be used by students at alternative times, expanding study and preparation opportunities.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28838
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.