Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28825
Title: | Aprendendo a aprender |
Other Titles: | Learning to learn |
Authors: | SOARES, Kelli Cristina MARIUCI, Susy Luiza JUSTINO, Verônica Aparecida |
Advisor: | OSHIIWA, Luciana Akemi |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Softwares;Informática;Estudos de avaliação |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | 088 |
Citation: | SOARES, Kelli Cristina; MARIUCI, Susy Luiza; JUSTINO, Verônica Aparecida. Aprendendo a aprender. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática) – Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2012. |
Abstract: | Com o avanço da informatização no ambiente escolar, foi desenvolvido este trabalho para auxiliar alunos com dislexia a utilizarem o computador como ferramenta no tratamento desse transtorno e de outras dificuldades. A linguagem desempenha um papel central no sucesso escolar e, ao trabalhar com a informática, o aluno pode desenvolver habilidades cognitivas e emocionais. Este trabalho destaca o uso consciente da informática como instrumento facilitador no processo terapêutico e educacional, promovendo o aprendizado e o desenvolvimento pessoal de alunos disléxicos. With the advancement of computerization in the school environment, this work was developed to help students with dyslexia to use the computer as a tool in the treatment of this disorder and other difficulties. Language plays a central role in academic success and, when working with computers, students can develop cognitive and emotional skills. This work highlights the conscious use of information technology as a facilitating tool in the therapeutic and educational process, promoting the learning and personal development of dyslexic students. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28825 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
informatica_2012_1_kellicristinasoares_aprendendoaaprender.pdf Restricted Access | 9.63 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.