Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28825
Title: Aprendendo a aprender
Other Titles: Learning to learn
Authors: SOARES, Kelli Cristina
MARIUCI, Susy Luiza
JUSTINO, Verônica Aparecida
Advisor: OSHIIWA, Luciana Akemi
type of document: Monografia
Keywords: Softwares;Informática;Estudos de avaliação
Issue Date: 2012
Publisher: 088
Citation: SOARES, Kelli Cristina; MARIUCI, Susy Luiza; JUSTINO, Verônica Aparecida. Aprendendo a aprender. 2012. Trabalho de Conclusão de Curso (Técnico em Informática) – Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2012.
Abstract: Com o avanço da informatização no ambiente escolar, foi desenvolvido este trabalho para auxiliar alunos com dislexia a utilizarem o computador como ferramenta no tratamento desse transtorno e de outras dificuldades. A linguagem desempenha um papel central no sucesso escolar e, ao trabalhar com a informática, o aluno pode desenvolver habilidades cognitivas e emocionais. Este trabalho destaca o uso consciente da informática como instrumento facilitador no processo terapêutico e educacional, promovendo o aprendizado e o desenvolvimento pessoal de alunos disléxicos.
With the advancement of computerization in the school environment, this work was developed to help students with dyslexia to use the computer as a tool in the treatment of this disorder and other difficulties. Language plays a central role in academic success and, when working with computers, students can develop cognitive and emotional skills. This work highlights the conscious use of information technology as a facilitating tool in the therapeutic and educational process, promoting the learning and personal development of dyslexic students.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28825
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informatica_2012_1_kellicristinasoares_aprendendoaaprender.pdf
  Restricted Access
9.63 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.