Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27206
Title: | Marketing de vendas: produção de uma bolsa bombástica |
Other Titles: | Sales marketing: producing a bombshell bag |
Authors: | RICCI, Maria Clara Caldeira SOUZA, Maria Clara |
Advisor: | BARROS, Estevão da Silva |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing;Estudantes;Vendas |
Issue Date: | 30-Oct-2024 |
Publisher: | 109 |
Citation: | RICCI, Maria Clara Caldeira; SOUZA, Maria Clara. Marketing de vendas: produção de uma bolsa bombástica, 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia de Gestão da Produção Industrial) - Fatec Franca. “Dr. Thomaz Novelino”, 2024 |
Abstract: | Esse trabalho mostra a importância do marketing e vendas de um produto,
apresentando também as mudanças que a tecnologia e as mídias trouxeram, isso
revela que as empresas se adaptam às necessidades dos consumidores,
considerando aspectos de qualidade, ergonomia e estratégias de marketing e vendas
para atrair os consumidores. O estudo focou em uma bolsa versátil, sendo voltada
para os estudantes que buscam praticidade no seu dia a dia, uma bolsa multifuncional
se destaca por oferecer uma boa praticidade para aqueles que têm uma vida corrida.
A criação da bolsa Boommy envolve várias etapas de criação, desde o planejamento
do design, sua modelagem, a costura, seu acabamento e reforço adicionais para ter
uma boa durabilidade o marketing desempenha um papel fundamental a partir do
produto já pronto, ele comunica os diferenciais ao consumidor final além de destacar
o valor agregado ao produto, como a sua durabilidade e praticidade. Estratégias de
marketing especificas, como o uso das mídias sociais e campanhas publicitárias
podem ser essenciais para expandir a visibilidade da bolsa. A escolha de materiais
de qualidade e a introdução de alternativas sustentáveis são muito importantes, a
produção interna deve manter altos padrões de controle e qualidade This work shows the importance of marketing and sales of a product, also presenting the changes that technology and media have brought, this reveals that companies adapt to consumer needs, considering aspects of quality, ergonomics and marketing and sales strategies to attract consumers. The study focused on a versatile bag, aimed at for students looking for practicality in their daily lives, a multifunctional bag stands out for offering good practicality for those who have a busy life. Creating the Boommy bag involves several creation steps, from planning of the design, its modeling, the sewing, its finishing and additional reinforcement to have good durability marketing plays a fundamental role from the ready-made product, it communicates the differences to the end consumer in addition to highlighting the value added to the product, such as its durability and practicality. strategies specific marketing, such as the use of social media and advertising campaigns can be essential to expanding the visibility of the exchange. The choice of materials quality and the introduction of sustainable alternatives are very important, the In-house production must maintain high control and quality standards |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/27206 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TG MARIA CLARA E MARIA CLARA.pdf Restricted Access | 309.78 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.