Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23160
Title: | O uso de hologrmas na educação: uma abordagem inovadora para o aprendizado |
Other Titles: | The use of holograms in education: an innovative approach to learning |
Authors: | SOUZA, Ariel Henrique Murilo de SOUZA JÚNIOR, João Paulo Cortez de OLIVEIRA, Paulo Roberto Rodrigues de OLIVEIRA, Pedro Fernando de BARBOSA, Renan Geraldo |
Advisor: | ROSA, Carlos Alberto |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Educação;Aprendizagem |
Issue Date: | 25-Jun-2024 |
Publisher: | 057 |
Citation: | SOUZA, Ariel Henrique Murilo de; SOUZA JÚNIOR, João Paulo Cortez de; OLIVEIRA, Paulo Roberto Rodrigues de; OLIVEIRA, Pedro Fernando de; BARBOSA, Renan Geraldo. O uso de hologrmas na educação: uma abordagem inovadora para o aprendizado, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Redes de Computadores) - Etec Professor Francisco dos Santos, São Simão, 2024 |
Abstract: | O cenário educacional está sempre se renovando, buscando maneiras
novas e criativas de fazer o aprendizado ser mais eficaz e interessante. Um desses
avanços promissores é a holografia, que tem o potencial de transformar
completamente como ensinamos e aprendemos. Com hologramas, imagens tridimensionais incrivelmente realistas podem ser projetadas, abrindo um mundo de
possibilidades para tornar a aprendizagem mais envolvente e imersiva; imagine poder
ver órgãos humanos em 3D, manipular modelos de moléculas, ou até mesmo
participar de simulações históricas com figuras holográficas. Essa tecnologia
inovadora pode converter salas de aula em ambientes dinâmicos e interativos, onde
os estudantes assumem um papel ativo no seu próprio aprendizado; nesse artigo
aprofundaremos nesse tema e ver como e possível e o porquê dos hologramas serem
a solução na educação. The educational scenario is always renewing itself, looking for ways new and creative ways to make learning more effective and interesting. One of these promising advances is holography, which has the potential to transform completely how we teach and learn. With holograms, incredibly realistic three-dimensional images can be projected, opening up a world of possibilities to make learning more engaging and immersive; imagine power see human organs in 3D, manipulate molecule models, or even participate in historical simulations with holographic figures. This technology innovative technology can convert classrooms into dynamic and interactive environments, where students take an active role in their own learning; in this article we will delve deeper into this topic and see how it is possible and why holograms are the solution in education. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/23160 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O USO DE HOLOGRAMAS NA EDUCAÇÃO.pdf | TCC | 435.93 kB | Adobe PDF | View/Open |
T.A - O uso de hologramas na educação.pdf Restricted Access | Termo de autorização | 2.62 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.