Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21278
Title: A cultura do Tik tok : Vídeos curtos como meio de comunicação e entretenimento
Other Titles: Tik Tok culture : short vídeos as ameans of communication and entertainment
Authors: OLIVEIRA, Jean Carlos Fonseca de
OLIVEIRA, João Victor Fonseca de
NASCIMENTO, Jean Victor Ramos do
OLIVEIRA, Matheus Cassiano Brito de
Advisor: GONÇALVES, Mariana Brandão Pinto Sene
type of document: Monografia
Keywords: Vídeo;Marketing
Issue Date: 2024
Publisher: 077
Citation: OLIVEIRA, Jean Carlos Fonseca de, OLIVEIRA, João Victor Fonseca de, NASCIMENTO, Jean Victor Ramos do, OLIVEIRA, Matheus Cassiano Brito de. A cultura do Tik Tok : Vídeos curtos como meio de comunicação e entretenimento, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso de Marketing )-ETEC Prof. José Sant'Ana de Castro de Cruzeiro, Cruzeiro,2024.
Abstract: Este projeto analisa as métricas e o desempenho de vídeos no TikTok, buscando otimizar estratégias e compreender a dinâmica da plataforma. Utilizando um estudo de caso no perfil @os.guris.ofc, foram coletados dados quantitativos de vídeos postados ao longo de seis meses. A pesquisa identificou que horários específicos de postagem e a interação com a comunidade são cruciais para o sucesso dos vídeos. Conteúdos originais tiveram menor desempenho em contas pequenas, enquanto a escolha de um nicho específico aumentou o engajamento e o alcance. Este estudo oferece insights valiosos para a atuação eficaz no marketing digital e na produção de conteúdo nas redes sociais.
This project analyzes the metrics and performance of videos on TikTok, aiming to optimize strategies and understand the platform's dynamics. Using a case study on the profile @os.guris.ofc, quantitative data from videos posted over six months were collected. The research identified that specific posting times and community interaction are crucial for video success. Original content performed worse in smaller accounts, while choosing a specific niche increased engagement and reach. This study provides valuable insights for effective digital marketing and content production on social media
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21278
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC finalizado Tik tok (1).pdf
  Restricted Access
280.23 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.