Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21198
Title: Estratégias de diferenciação no varejo digital: sobrevivendo e prosperando em um mercado competitivo
Authors: BARRETO, João Pedro Antonio
FRANCISCO, João Guilherme Alves de Souza
KOSSAKA, Matheus Magalhães
PITA, Sergio Barbosa Luiz
Advisor: MATOS, Diego Salviano de
type of document: Artigo científico
Keywords: Varejo;Inteligência artificial
Issue Date: Jun-2024
Publisher: 091
Citation: BARRETO, João Pedro Antonio et al. Estratégias de diferenciação no varejo digital: sobrevivendo e prosperando em um mercado competitivo, 2024. Trabalho de Conclusão de Curso( Curso Técnico em Administração) - Etec Paulino Botelho, São Carlos, 2024.
Abstract: Estratégias de Diferenciação no Varejo Digital: Sobrevivendo e Prosperando em um Mercado Competitivo" explora a importância de estratégias diferenciadas para em-presas no varejo digital, fundamentado nas teorias de Porter e Kotler. Utilizando re-visão de literatura e análise de casos como o da Stich Fix, que personaliza reco-mendações de moda com inteligência artificial, o estudo revela que a personalização e a compreensão do público-alvo são cruciais para a obtenção de vantagem compe-titiva. A pesquisa conclui que a adoção de tecnologias avançadas e a análise estra-tégica dos ambientes interno e externo são essenciais para as empresas se desta-carem e se adaptarem às rápidas mudanças do mercado digital.
The thesis "Differentiation Strategies in Digital Retail: Surviving and Thriving in a Competitive Market" explores the importance of differentiated strategies for compa-nies in digital retail, based on theories by Porter and Kotler. Utilizing literature review and case analysis, such as Stitch Fix, which personalizes fashion recommendations using artificial intelligence, the study reveals that personalization and understanding the target audience are crucial for gaining competitive advantage. The research con-cludes that adopting advanced technologies and strategic analysis of internal and external environments are essential for companies to stand out and adapt to the rap-id changes in the digital market.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21198
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - ESTRATÉGIA_DE_DIFERENCIAÇÃO - 2024.pdf484.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.