Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSOUZA, Rebeca de Oliveira Moreira-
dc.contributor.authorSILVA, Adeilde dos Anjos-
dc.contributor.authorVICTORINO, Amanda Belarmino de Oliveira-
dc.contributor.authorSILVA, Claymara Pedrosa-
dc.contributor.authorNASCIMENTO, Laryssa Marinello-
dc.contributor.authorLAROCA, Maria Clara Alves-
dc.date.accessioned2024-07-03T20:02:57Z-
dc.date.available2024-07-03T20:02:57Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.identifier.citationSILVA, Adeilde dos Anjos. Automedicação: estudantes do nível técnico em enfermagem. 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Enfermagem) - Escola Técnica Estadual "Rodrigues de Abreu", Bauru, 2023.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/20810-
dc.descriptionSelf-medication is one of the flaws in the prevention and promotion of health. According to the who in 1998, it characterizes self-medication as being an initiative of the individual, in using a product that is presumed to be beneficial in the treatment of diseases. Nursing is a professional who works to promote people's health. Based on this line of thoughts, the questions arise: does self-medication begin in the school environment? Is it possible for nursing technician students to promote and prevent the consequences of self-medication? We assume the hypothesis that students begin self-medication in the first module, in the second question it was observed that students do not have knowledge of pharmacology that is effective and cohesive with the literature. The ministry of health states that this practice has proven to be very common in society and may be related to different causes. The objective of this article was to investigate the presence of the practice of self-medication and the percentage of knowledge of students on the technical nursing course in relation to the consequences. Therefore, the topic is relevant due to the situation experienced in the classroom and on the internship field, observing behaviour related to self medication, it was noticed a large number of students who self-medicated.pt_BR
dc.description.abstractA automedicação é uma das falhas na prevenção e promoção de saúde, Segundo OMS em 1998, caracteriza a automedicação como sendo uma iniciativa do indivíduo, em utilizar um produto que presume ser benéfico no tratamento de doenças. A enfermagem é um profissional que trabalha para promover a saúde das pessoas. Baseado nesta linha de pensamentos surge os questionamentos, a automedicação tem início no ambiente escolar? É possível o estudante do técnico em enfermagem poder realizar promoção e prevenção das consequências da automedicação? Presumimos a hipótese de que os alunos iniciam a automedicação, logo no primeiro módulo, já no segundo questionamento observou-se, que os alunos não possuem conhecimentos de farmacologia efetível e coeso com a literatura. O Ministério da Saúde, afirma que essa prática tem se mostrado muito comum na sociedade e pode estar relacionada a diferentes causas. Objetivo deste artigo foi investigar a presença da prática da automedicação e o percentual de conhecimento dos estudantes do curso técnico em enfermagem em relação às consequências. Portanto o tema é relevante devido a situação vivenciada em sala e em campo de estágio, observando o comportamento relacionada a automedicação notou-se uma grande quantidade de alunos que se automedicaram.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Técnico em Enfermagempt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher135pt_BR
dc.subjectAutomedicaçãopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subject.otherAmbiente e Saúdept_BR
dc.titleAutomedicação: estudantes do nível técnico em enfermagempt_BR
dc.title.alternativeSelf-medication: nursing technician level studentspt_BR
dc.typeArtigo científicopt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tecnicoenfermagem_2023_2_adeildesilva_automedicação_estudades_nivel_tecnico_enfermagem.pdf507.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.