Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18023
Title: Centro de distribuição como vantagem competitiva
Authors: EDUARDO, Carlos
MEDEIROS, Gabriele
LIMA, Gislaine de
ANDREA, Kelly
GISLAINE, Nágila
SILVA, Renan da
BARBOSA, Sabrina
VIEIRA, Talita
LOPES, Vinícius
Advisor: LUGOBONI, Leonardo Fabris
type of document: Monografia
Keywords: Distribuição de mercadorias;Vantagem competitiva;Armazéns
Issue Date: 2011
Publisher: 166
Citation: EDUARDO, Carlos ... et al. Centro de distribuição como vantagem competitiva. 2011. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Logística) - Escola Técnica Estadual Juscelino Kubitschek de Oliveira, Diadema, 2011
Abstract: Com a prospecção de novos mercados, novas fronteiras geográficas surgem e com o aumento das distâncias entre os pólos produtores e consumidores, temos como conseqüência os riscos de ruptura no atendimento por falta de produtos, nesse contexto os Centros de Distribuição tornaram-se o grande fator de diferenciação competitiva, tendo como principal finalidade agregar valor por meio da disponibilidade imediata de produtos, com flexibilidade para atender as demandas de forma personalizada e com a velocidade exigida pelo consumidor. O Centro de Distribuição - diferente do armazém geral tem como finalidade gerenciar o fluxo de produtos e informações associadas, de modo que possa contribuir para a redução das distâncias, diminuindo os prazos de entrega, contribuindo para o atendimento das necessidades dos consumidores.
With the prospection of new markets, new geographic borders appear and with the increase of the distances between the producing and consuming polar regions, we have as consequence the risks of rupture in the attendance due to products, in this context the Centers of Distribution had become the great factor of competitive differentiation, having as main purpose to add value by means of the immediate availability of products, with flexibility to take care of the demands of personalized form and with the speed demanded for the consumer. The Center of Distribution - different of the general warehouse - has as purpose to manage the flow of products and information associates, in way that can contribute for the reduction of the distances, diminishing the delivery stated periods, contributing for the attendance of the necessities of the consumers.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/18023
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
logistica_2011_carlos_eduardo_centro_de_distribuiçao_como_vantagem_competitiva.pdf556.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.