Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17664
Title: | Marketing verde |
Other Titles: | Green marketing |
Authors: | RIBEIRO, Denzel Allan FERREIRA FILHO, Elias José DELFIM JÚNIOR, Júlio César SILVA, Tatiele Aparecida |
Advisor: | MEIRELES, Ricardo |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Sustentabilidade;Gestão ambiental |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | 077 |
Citation: | RIBEIRO, Denzel Allan, FERREIRA FILHO, Elias José, DELFIM JÚNIOR, Júlio César, SILVA, Tatiele Aparecida, 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso de Marketing)-ETEC Prof. José Sant'Ana de Castro de Cruzeiro, Cruzeiro, 2023. |
Abstract: | O Marketing Sustentável é uma estratégia que consiste na promoção de
ações, e na oferta de produtos e serviços que tenham um menor impacto ambiental,
adotando um posicionamento de marca que se preocupa com a sustentabilidade.
Também conhecido como “marketing verde” ou ambiental e ecológico, ela é uma
estratégia capaz de agregar valor para as marcas, criando um impacto positivo para
a sua imagem visto que assumem um compromisso com o planeta. Muito utilizada
por empresas com foco no cliente, esse posicionamento estratégico também busca
incentivar os consumidores a adotarem atitudes mais sustentáveis. Dessa forma, é
criado um movimento que fortalece o relacionamento com o cliente, criando assim
uma comunidade engajada com as questões ambientais. Sustainable Marketing is a strategy that consists of promoting actions and offering products and services that have a lower environmental impact, adopting a brand positioning that is concerned with sustainability. Also known as “green marketing” or environmental and ecological, it is a strategy capable of adding value to brands, creating a positive impact on their image as they make a commitment to the planet. Widely used by customer-focused companies, this strategic positioning also seeks to encourage consumers to adopt more sustainable attitudes. In this way, a movement is created that strengthens customer relationships, thus creating a community engaged with environmental issues |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/17664 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MARKETING VERDE (1).pdf Restricted Access | 296.22 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.