Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16638
Title: | Das telonas ao tiktok: o impacto da plataforma na trilogia "x" |
Other Titles: | From theaters to tiktok: the impact of the platform on trilogy |
Authors: | SILVA, Adrian Belfort Cruz ARAUJO, Cynthya Moreira de SILVA, Mirella Borges da BARROS, Renata Cesar da Silva |
Advisor: | CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Marketing;Cinema |
Issue Date: | 6-Dec-2023 |
Publisher: | 172 |
Citation: | SILVA, A. B. C. et al. Das telonas ao tiktok: o impacto da plataforma na trilogia "x", 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2023. |
Abstract: | O presente artigo discorre sobre a sétima arte, durante décadas, toma espaço na vivência dos
indivíduos, que passam a consumi-lá de diversas formas. Com as inovações tecnológicas e
interferências sanitárias, como a Pandemia do Covid-19 em 2020, tivemos um novo ambiente
digital no qual os filmes poderiam tornar propício para sua promoção, o TikTok. Alguns dos
filmes que se destacaram no aplicativo, é a trilogia X, um horror slasher. A fim de
compreender de quais formas a plataforma pode ter impactado na divulgação dos filmes, com
auxílio do marketing cinematográfico, nos baseamos em uma metodologia de pesquisa
bibliográfica e quantitativa. The cinema, for decades, has taken spaces in individuals lives, who started to consume in different ways. With technological innovations and health interferences, such as the Covid-19 Pandemic in 2020, a new environment appears in which films could take over another promotion space, TikTok. Some of the movies that possibly stood out on the app, is the X trilogy, a slasher horror. In a process to understand in which ways the platform could have an impact in the movie's promotion, with Cinematographic Marketing Aid, the present article discusses this, based on a methodology of bibliographic and quantitative research. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16638 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2023_2_adrianbelfort_dastelonasaotiktok.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.