Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFERREIRA, Tânia Augusta-
dc.contributor.authorASSIS, Camila Freire Escobar de-
dc.contributor.otherTAVARES, Francisco Claudio-
dc.date.accessioned2023-09-05T17:22:01Z-
dc.date.available2023-09-05T17:22:01Z-
dc.date.issued2021-12-10-
dc.identifier.citationASSIS, Camila Freire Escobar de. Assédio moral: como os gestores devem agir para evitar problemas. 2021.Trabalho de conclusão de curso (Tecnologia em Gestão Comercial) –Faculdade de Tecnologia de Itaquaquecetuba, Itaquaquecetuba -SP, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttps://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14266-
dc.descriptionThe commercial manager, for being always available and acting in all areas of the company, is one of the facilitators for a company to be able to identify moral harassment.The purpose of the present research is to study how managers must act to prevent problems.This study is based on a bibliographical research methodology with the main authors on the respective topic. From this research study was possible to identify that even though the organisation is aware that harassment happens, if it is not affecting the company's profit, it is not relevant for the application of measures regarding it.pt_BR
dc.description.abstractO gestor comercial por estar sempre disponível e atuar em todas as áreas da empresa é um dos facilitadores para que a empresa consiga identificar o assédio moral. O presente trabalho tem como objetivo estudar os como gestores devem agir para prevenir problemas. O trabalho de conclusão de curso está embasado em uma pesquisa de metodologia bibliográfica com os principais autores sobre o respectivo tema. A partir desta pesquisa estudo identificou-se que, muitas vezes a organização tem conhecimento de que dentro da organização acontece o assédio, mas como não esta afetando o lucro da empresa, nada fazem a respeito.pt_BR
dc.description.sponsorshipCurso Superior de Tecnologia em Gestão Comercialpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisher155pt_BR
dc.subjectAssédio moralpt_BR
dc.subjectAssédio sexualpt_BR
dc.subject.otherGestão e Negóciospt_BR
dc.titleAssédio moral: como os gestores devem agir para prevenir problemaspt_BR
dc.title.alternativeMoral harassment: how managers should act to prevent problemspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestaocomercial_2021_2_camilafreireescobardeassis_assediomoral_comoosgestoresdevemagirparaprevenirproblema.pdf.pdf
  Restricted Access
219.19 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.