Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14140
Title: | Plataforma digital para agência de turismo |
Other Titles: | Digital platform for travel agency |
Authors: | LOPES, Leticia Machado |
Advisor: | LUCAS, Carlos Alberto |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Interface multimídia;Agências de turismo;Sistema de turismo |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | 109 |
Citation: | LOPES, Leticia Machado. Plataforma digital para agência de turismo. 2023. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior em Análise e Desenvolvimento de Sistemas). - Faculdade de Tecnologia de Franca -“Dr. Thomaz Novelino”, Franca. 2023 |
Abstract: | O turismo é um segmento comercial importante para a sociedade, pois tornou-se um
instrumento poderoso e significativo aos processos econômicos, políticos e culturais.
É um dos setores que mais sofre impacto quando ocorrem crises econômicas ou sa nitárias, e por isto foi um dos mais afetados pela pandemia, devido às restrições e
medidas de isolamento social que fizeram com que as atividades turísticas parassem
por todo o mundo, gerando um grande impacto na economia global. A retomada do
turismo após a pandemia vem ocorrendo com apoio de financiamentos que beneficiam
todo o segmento, principalmente o incentivo fiscal e financeiro que contribuem para a
reconstrução da sustentabilidade deste setor. Este incentivo e a reconstrução do seg mento proporcionam inúmeras oportunidades de negócios em pacotes de viagens, o
que motivou a elicitação de requisitos e os procedimentos metodológicos para criação
de um protótipo de uma plataforma digital, que auxiliará na gestão dos processos de
uma agência de turismo, facilitando a interação agência/clientes através do consumo
de API’s (Application Programming Interface (Interface de Programação de Aplicação)
de operadoras de turismo. Tourism is an important commercial segment for society, as it has become a powerful and significant instrument for economic, political and cultural processes. It is one of the sectors that suffers the most impact when economic or health crises occur, and for this reason it was one of the most affected by the pandemic, due to restrictions and social isolation measures that caused tourist activities to stop all over the world, generating a major impact on the global economy. The resumption of tourism after the pandemic has been taking place with the support of financing that benefits the entire segment, especially the fiscal and financial incentives that contribute to rebuilding the sustaina bility of this sector. This incentive and the reconstruction of the segment provide nu merous business opportunities in travel packages, which motivated the elicitation of requirements and methodological procedures for the creation of a prototype of a digital platform, which will assist in the management of the processes of a tourism agency, facilitating agency/client interaction through the consumption of API's (Application Pro gramming Interface) of tour operators. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/14140 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ads_2023_1_leticiamachadolopes_plataformadigitalparaagenciadeturismo-CarlosLucas.pdf Restricted Access | 628.64 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.