Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12898
Title: Recursos humanos: a importância do rh na difusão do endomarketing
Authors: SILVA, Andressa Felix da
PEREIRA, Débora Maria Andrade
PASSOS, Nathaly Oliveira dos
SOUZA, Vitória Rodrigues Costa
Advisor: LIMA, Madalena Oliveira
Other contributor: COSTA, Arno
XAVIER, Carlos
type of document: Monografia
Keywords: Comunicação interna;Endomarketing;Recursos humanos;Cultura organizacional
Issue Date: Dec-2022
Publisher: 211
Citation: SILVA, Andressa Felix da; PEREIRA, Débora Maria Andrade; PASSOS, Nathaly Oliveira dos; SOUZA, Vitória Rodrigues Costa. Recursos humanos: a importância do rh da difusão do endomarketing. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Administração) Etec Zona Leste, 2022.
Abstract: O trabalho realizado, com o intuito de implantar o Endomarketing junto com o RH, ao longo do trabalho em andamento até a sua conclusão, foram realizadas pesquisas de como a comunicação interna poderia ser melhorada no ambiente de trabalho. Atuar na rotatividade de funcionários, motivação dos funcionários em entender como funciona a empresa, melhorando a satisfação de seus superiores, tomada de decisão para analisar os benefícios da implantação do Endomarketing, quais são as metas e objetivos. Este trabalho foi baseado em pesquisa bibliográfica, observação, sites, métodos dedutíveis, como pesquisa exploratória. Finaliza com a realização de pesquisas online, apontando o problema central do trabalho, os objetivos deste trabalho foram alcançados de forma resultante e satisfatória.
The work carried out, with the intention of implementing Endomarketing together with HR, throughout the work in progress until its conclusion, research was carried out on how internal communication could be improved in the work environment. Work on employee turnover, employee motivation in understanding how the company works, improving the satisfaction of their superiors, decision-making for analyzing the benefits of implementing internal marketing, what are the goals and objectives. This work was based on bibliographic research, observation, websites, deducible methods, such as exploratory research. It concludes with conducting online surveys, pointing to the central problem of the work, the objectives of this work were achieved in a resultant and satisfactory way.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12898
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.