Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12246
Title: | Transiberiana: a maior malha ferroviária do mundo |
Authors: | SANTOS, Ana Beatriz da Silva BOMFIM, Camile Silva SOUZA, Denner Bernardino de COSTA NETO, Joel Pereira da SILVA, Robson Costa |
Advisor: | VALES, Juliana Ferreira de |
Other contributor: | RODRIGUES, Amanda Bueno Soares SILVA, Valéria Eduardo BRITO, Silvano Lack de |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Ferrovias |
Issue Date: | Dec-2022 |
Publisher: | 211 |
Citation: | SANTOS, Ana Beatriz da Silva; BOMFI, Camile Silva; SOUZA, Denner Bernardino de; COSTA NETO, Joel Pereira da; SILVA, Robson Costa. Transiberiana: a maior malha ferroviária do mundo. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Logística) Etec Zona Leste, São Paulo, 2022. |
Abstract: | A Transiberiana é a maior ferrovia do mundo, sua construção se deu por medo pela
construção de uma possível linha férrea da China a apenas 100 quilômetros de
Vladivostok, que foi visto como uma clara ameaça a Rússia. Também foi pensado
como uma oportunidade para ligar o grande e vasto território russo, que possui
aproximadamente 17.100.000 milhões de quilômetros quadrados. A Transiberiana
também teve uma forte influência durante a primeira e a segunda guerra mundial,
transportando tropas e suprimentos, tendo assim, uma grande vantagem logística
sobre seus inimigos. Porém, seu uso para a guerra durou pouco tempo, atualmente a
Transiberiana é um ponto turístico muito atrativo, tendo várias opções de viagem e
alimentos típicos de cada região que o trem passa, como por exemplo, as rotas Trans Manchuriana, Trans-Mongoliana e a Baikal-Amur, tendo a oportunidade de conhecer
pratos típicos como o Korkhog, que é o churrasco da Mongólia. Há também excursões
para conhecer as cidades pela qual a locomotiva passa. Neste trabalho, propõe-se
analisar a importância da Transiberiana, já que é uma ferrovia que poucos brasileiros
tem o conhecimento sobre, e os pontos turísticos acessíveis através da malha
ferroviária, para isso foi realizada uma pesquisa bibliográfica e uma pesquisa
descritiva com 7 questões. The Transiberian is the longest railroad in the world, It was built out of fear for the construction of a possible railway line from China just 100 kilometers from Vladivostok, which was seen as a clear danger to Russia. It was also thought of as an opportunity to connect the large and vast Russian territory, which is approximately 17,100,000 million square kilometers. The Trans-Siberian also had a strong influence during the first and second world war, transporting troops and supplies, thus having a great logistical advantage over its enemies. However, Its use for war lasted a short time, currently the Trans-Siberian is a very attractive tourist spot, with several travel options and typical foods from each region that the train passes through, such as the Trans Manchurian, Trans-Mongolian and Baikal-Amur routes, with the opportunity to get to know typical dishes such as Korkhog, which is the Mongolian barbecue. There are also excursions to get to know the cities through which the locomotive passes. In this work, we propose to analyze the importance of the Transiberian Railway, since it is a railroad that few Brazilians have knowledge about, and the tourist attractions accessible through the railway network. In this work, we propose to analyze the importance of the Transiberian Railway, since it is a railroad that few Brazilians have knowledge about, and the tourist attractions accessible through the railway. For this, a bibliographic research and a descriptive survey with 7 questions were carried out. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/12246 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnico_em_logistica_2022_2_ana_beatriz_silva_transiberiana_a_maior_malha_ferroviaria_do_mundo.pdf | 2.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.