Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11966
Title: Gestão de marketing aplicada em um clube de futebol
Other Titles: Marketing management applied in a soccer club
Authors: MIGUEL, Lucas Marini
CORRÊA, Maria Julia Ramos
FAUSTINO, Ana Paula Lopes
Advisor: SILVA, Elton Orris Marinho da
type of document: Artigo científico
Keywords: Administração;Marketing;Futebol
Issue Date: Dec-2022
Publisher: 240
Citation: MIGUEL, Lucas Marini; CORRÊA, Maria Julia Ramos; FAUSTINO, Ana Paula Lopes. Gestão de marketing aplicada em um clube de futebol. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Administração) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2022.
Abstract: O tema Administração de marketing em um clubeempresa consiste em apresentar conceitos e técnicas de administração e marketing, em específico o de marketing esportivo, sob um clubeempresa. Abordando de forma geral, administração é o ato de administrar ou gerenciar negócios, pessoas ou recursos, com o objetivo de alcançar metas definidas. Já o Marketing Esportivo é uma segmentação do Marketing que tem como principal função gerar oportunidades de negócios por meio do mundo dos esportes e usálo como uma ferramenta para as estratégias do negócio. E o clubeempresa por sua vez, se consolidou por meio de um decreto de lei, o Governo Federal permitiu que os clubes de futebol do país deixassem de ser apenas associações civis sem fins lucrativos, para se tornarem empresas com o objetivo de obter lucros.
The theme Marketing management in a companyclub consists of presenting management and marketing concepts and techniques, specifically sports marketing, under a companyclub. Generally speaking, administration is the act of administering or managing businesses, people or resources, with the aim of achieving defined goals Sports Marketing is a segmentation of Marketing whose main function is to generate business opportunities through the world of sports and use it as a tool for business strategies. And the companyclub was consolidated through a law decree, the Federal Government allowed the country's football clubs to stop being just nonprofit civil associations, to become companies with the aim of making profits.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11966
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
administracao_2022_2_lucasmarinimiguel_gestaodemarketingaplicadaclube.pdf402.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.