Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11966
Title: | Gestão de marketing aplicada em um clube de futebol |
Other Titles: | Marketing management applied in a soccer club |
Authors: | MIGUEL, Lucas Marini CORRÊA, Maria Julia Ramos FAUSTINO, Ana Paula Lopes |
Advisor: | SILVA, Elton Orris Marinho da |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Administração;Marketing;Futebol |
Issue Date: | Dec-2022 |
Publisher: | 240 |
Citation: | MIGUEL, Lucas Marini; CORRÊA, Maria Julia Ramos; FAUSTINO, Ana Paula Lopes. Gestão de marketing aplicada em um clube de futebol. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Administração) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2022. |
Abstract: | O tema Administração de marketing em um clubeempresa
consiste em
apresentar conceitos e técnicas de administração e marketing, em específico o de
marketing esportivo, sob um clubeempresa.
Abordando de forma geral,
administração é o ato de administrar ou gerenciar negócios, pessoas ou recursos,
com o objetivo de alcançar metas definidas. Já o Marketing Esportivo é uma
segmentação do Marketing que tem como principal função gerar oportunidades de
negócios por meio do mundo dos esportes e usálo
como uma ferramenta para as
estratégias do negócio. E o clubeempresa
por sua vez, se consolidou por meio de
um decreto de lei, o Governo Federal permitiu que os clubes de futebol do país
deixassem de ser apenas associações civis sem fins lucrativos, para se tornarem
empresas com o objetivo de obter lucros. The theme Marketing management in a companyclub consists of presenting management and marketing concepts and techniques, specifically sports marketing, under a companyclub. Generally speaking, administration is the act of administering or managing businesses, people or resources, with the aim of achieving defined goals Sports Marketing is a segmentation of Marketing whose main function is to generate business opportunities through the world of sports and use it as a tool for business strategies. And the companyclub was consolidated through a law decree, the Federal Government allowed the country's football clubs to stop being just nonprofit civil associations, to become companies with the aim of making profits. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11966 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administracao_2022_2_lucasmarinimiguel_gestaodemarketingaplicadaclube.pdf | 402.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.