Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11812
Title: | Como o vitrinismo pode auxiliar as vendas em microempresas |
Other Titles: | How window dresing can help sales in microenterprises |
Authors: | PEREIRA, Ana Beatriz Marques SANTOS, Ana Rafaella Ferreira dos SOARES, Arthur Teodoro CARVALHO, Maria Júlia Zanella de |
Advisor: | SOUZA, Deyse Sene de Melo |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Marketing;Vendas |
Issue Date: | Dec-2022 |
Publisher: | 240 |
Citation: | PEREIRA, Ana Beatriz Marques; SANTOS, Ana Rafaella Ferreira dos; SOARES, Arthur Teodoro; CARVALHO, Maria Júlia Zanella de. Como o vitrinismo pode auxiliar as vendas em microempresas. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Marketing) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2022. |
Abstract: | O presente trabalho tem como propósito ajustar a aplicabilidade e eficácia do
vitrinismo na gestão publicitária dos pequenos negócios, atuando, por sua vez, como
um estímulo de vendas. Nesse sentido, pontuarseá,
a princípio, a matriz do artigo,
apresentando suas bases. Após isso será abordado sobre marketing, dando início à
fundamentação teórica do trabalho, e suas principais vertentes. A partir disso, será
levantada a conceituação de vendas e seus alicerces. A posteriori, a definição de
visual merchandising e um dos seus componentes: vitrinismo, fragmentandoo
e
analisando, profundamente, seus blocos. Logo, para tal realização, serão utilizados
como base argumentativa: livros, artigos, revistas científicas que abordem o tema de forma profunda. Por
conseguinte, um estudo de caso, aprofundado no tema e realizado na cidade de
Lorena (SP), a fim de analisar, empiricamente, a problemática apresentada. The present work aims to investigate the applicability and effectiveness of the vitrinism in the advertising management of small businesses, acting, in turn, as a sales surplus. In this sense, the matrix of the article will be scored at first, presenting its bases. After this will be addressed about marketing, starting the theoretical foundation of the work, and its main aspects. From this, the conceptualization of sales and its foundations will be raised. First of all, the definition of visual merchandising and one of its components: showcase, fragmenting it and analyzing, deeply, its blocks. Therefore, for this realization, they will be used as an argumentative basis: books, articles, scientific journals that address the subject in a profound way. Therefore, a case study, deepened in the theme and carried out in the city of Lorena (SP), in order to empirically analyze the problem presented. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11812 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2022_2_anabeatrizmarquespereira_comovitrinismopodeajudar.pdf | 366.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.