Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11782
Title: | Pink Money: uma oportunidade para micro e pequenas empresas |
Other Titles: | Pink Money: an opportunity for micro and small businesses |
Authors: | FARIA, Ana Luiza Rodrigues de MARTNS, Camily Rafaelli dos Santos SANTOS, Layssa Cortez dos FERREIRA, Maria Eduarda dos Santos |
Advisor: | SILVA, Elton Orris Marinho da |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Microempresas;Pequenas e médias empresas;Consumidor;Marketing;Homossexualidade |
Issue Date: | Dec-2022 |
Publisher: | 240 |
Citation: | FARIA, Ana Luiza Rodrigues de; MARTINS, Camily Rafaelli dos Santos; SANTOS, Layssa Cortez dos; FERREIRA, Maria Eduarda dos Santos. Pink Money: uma oportunidade para micro e pequenas empresas. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Marketing) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2022. |
Abstract: | O presente artigo tem como finalidade definir o pink money de maneira
concisa, e como as micros e pequenas empresas podem utilizar dessa oportunidade
por meio de estratégias de comunicação direcionadas para a comunidade
LGBTQIAP+, visando o seu alto crescimento do processo de compra realizada por
esse nicho e a conquista do espaço dentro do cenário econômico nacional. Com o
objetivo específico de analisar o público alvo em questão e consumo do mesmo,
suas atitudes e comportamentos, também pautando problemas detectados dentro
dos locais frequentados e suas relações, com foco no ramo alimentício
(restaurantes e bares), visto a falta de interação destinada aos consumidores
homossexuais. E para atingir essas metas foi utilizado um cronograma com
estratégias de marketing, pensadas para que as MPE's de cidades interioranas
consiga estabelecer um contato com esse público e investir nele, para que haja um
benéfico por ambas as partes. The purpose of this article is to define pink money in a concise way, and how micro and small companies can use this opportunity through communication strategies aimed at the LGBTQIAP+ community, aiming at its high growth in the purchase process carried out by this niche and the conquest of space within the national economic scenario. With the specific objective of analyzing the target audience in question and their consumption, their attitudes and behaviors, also guiding problems detected within the frequented places and their relationships, with a focus on the food sector (restaurants and bars), given the lack of intended interaction to homosexual consumers. And to achieve these goals, a schedule was used with marketing strategies, designed so that MSE's from inland cities can establish contact with this audience and invest in it, so that there is a benefit for both parties. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11782 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2022_2_ analuizarodriguesdefaria_pinkmoneyumaoportunidade.pdf | 757.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.