Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10953
Title: Propaganda enganosa
Other Titles: false advertising
Authors: ARANTES, Beatriz Victória Firmino
BINDA, Jayane Gabriely Orlando
LIMA, Lívia Marilice David de
PEREIRA, Maria Clara Alvarenga
SOUZA, Maria Eduarda de
SILVA, Maria Vitória Felix da
CASSEMIRO, Rebhecka Rayanne
Advisor: DOMENCIANO FILHO, José Aparecido
RUOCCO, Marcelo
type of document: Monografia
Keywords: Consumidor;Propaganda
Issue Date: Nov-2022
Publisher: 060
Citation: ARANTES, Beatriz Victória Firmino; BINDA, Jayane Gabriely Orlando; LIMA, Lívia Marilice David de; PEREIRA, Maria Clara Alvarenga; SOUZA, Maria Eduarda de; SILVA, Maria Vitória Felix da; CASSEMIRO, Rebhecka Rayanne. Propaganda enganosa, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Administração Integrado ao Ensino Médio) - Etec Francisco Garcia, Mococa, 2022.
Abstract: A propaganda vem se desenvolvendo por meios diferentes ao longo do tempo, de maneira que sua presença seja imprescindível para divulgar os produtos e as marcas. Muitas empresas, entretanto, na ânsia de melhores resultados mercadológicos infringem a ética publicitária compartilhando informações sensacionalistas e mentirosas, levando o cliente a acreditar que a sua nova aquisição supre as (falsas) expectativas propostas. Esta dissertação analisa os resultados de uma pesquisa feita com 330 indivíduos, com questões voltadas para entender os consumidores no que diz respeito ao conhecimento dos seus direitos quando sofrem os efeitos de uma propaganda enganosa. Os resultados mostram que a maioria dos consumidores estão cientes que têm direitos, mas, em contraponto, muitos não vão atrás dos mesmos.
The advertisement has been developing through different means over the years, in a way that its presence is incredibly important to promote products and brands. However, many companies, craving for better marketing results violate advertising ethics by sharing sensationalist and untrue information, leading the customer to believe that their new acquisition meets the (false) expectations proposed. This thesis analyzes the results of a survey carried out with 330 individuals, with questions aimed at understanding consumers, in terms of knowledge of their rights when they suffer with misleading advertising. The results show that most consumers are aware of their rights, but, in contrast, many do not pursue them.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10953
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