Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6828
Title: | A evolução da comunicação visual em eventos de rock: Comparação das estratégias antigas x atuais |
Other Titles: | The Evolution of visual communication in rock events: Comparison of old vs. current strategies |
Authors: | MARCASSA, Ingra Bueno Valli |
Advisor: | TENANI, Mariana Garcia de Abreu |
Other contributor: | RAMALHO, Marianna Lamas SOUSA, Luís Cláudio Leite de |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Rock;Comunicação |
Issue Date: | 9-Dec-2021 |
Publisher: | 114 |
Citation: | VALLI, Ingra Bueno. A evolução da comunicação visual em eventos de rock: Comparação das estratégias antigas x atuais.2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Eventos)- Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2021.. |
Abstract: | A evolução da comunicação visual nos eventos de rock é o fator que determina o
sucesso na publicidade e marketing, e por consequência a captação do público alvo.
Há alguns anos shows de menor porte não tem engajamento e por consequência as
estatísticas não são favoráveis como no passado, mas os grandes eventos ainda
mantêm o padrão de vendas de ingressos e souvenires. Neste sentido serão
estudados no presente trabalho os fatores pelos quais a comunicação visual não tem
correspondido, mesmo na era digital em que a evidente facilidade pode ser motivo
da banalização na busca por cultura e lazer, bem como estabelecer novas técnicas
agregando a comunicação clássica as novas tecnologias para captação e
envolvimento de público. Por meio de uma análise dos fenômenos que apontam para
o êxito e também para o insucesso, e também comparar os perfis de público alvo,
criar novas técnicas para dar visibilidade, principalmente aos pequenos e médios
eventos de Rock, a fim de possibilitar uma rápida retomada das atividades artísticas
e culturais desta vertente musical, contribuindo com músicos e profissionais do setor
inclusive na recuperação socioeconômica destes The evolution of visual communication at rock events is the factor that determines the success in advertising and marketing, and consequently the capture of the target audience. Smaller shows have not been engaged for some years and as a result the statistics are not as favorable as in the past, but major events still maintain the pattern of ticket and souvenir sales. In this sense, the factors by which visual communication has not corresponded will be studied in the present work, even in the digital age where the evident ease can be the reason for trivialization in the search for culture and leisure, as well as establishing new techniques adding classic communication to the new ones technologies for attracting and engaging the public. Through an analysis of the phenomena that point to success and also to failure, and also to compare the profiles of the target audience, create new techniques to give visibility, mainly to small and medium Rock events, in order to enable a quick resumption of the artistic and cultural activities of this musical aspect, contributing with musicians and professionals of the sector, including in their socioeconomic recovery |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6828 |
Appears in Collections: | Trabalhos de conclusão de curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tecnologiaemeventos_2021_2 _ ingra bueno valli marcassa_a evolução da comunicação visual em eventos de rock.pdf | 3.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.