Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4942
Title: A importância do e-commerce para microempresas
Other Titles: The importance of e-commerce for microenterprises
Authors: PAIOLA, Gabrielly dos Santos
LIMA, Mayara Cabral de
Advisor: ZORZO, Adalberto
Other contributor: SANTOS, Rosilma Mirtes dos
PINTO, Juliane Borsato Beckedorff
type of document: Monografia
Keywords: Comércio exterior;Administração de vendas
Issue Date: 30-Jun-2020
Publisher: 004
Citation: PAIOLA, Gabrielly dos Santos, LIMA, Mayara Cabral de. A importância do e-commerce para microempresas, 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2020
Abstract: O número de corporações e pessoas que estão utilizando o E-Commerce está em constante evolução, não apenas para a comunicação, mas também para realização de novos negócios. O E-Commerce é um dos assuntos mais pautados atualmente, visto que a “facilidade” de venda e contato com o cliente é maior, devido a sua flexibilidade. Tendo isso em vista, começa-se a pensar em questões, como: quais são os conceitos; suas vantagens e desvantagens; como ele impacta na relação entre empresa e consumidor; como engajar mídias sociais para alcançar o máximo de clientes possíveis e claro, como fazer a gestão dos mesmos. Inúmeras organizações estão se adaptando a esta nova realidade tecnológica, inclusive microempresas e, por conseguinte, esta monografia tem o intuito de responder essas questões e evidenciar o porquê da importância de uma microempresa utilizar o E-Commerce para alavancar a relação da mesma, com seus consumidores e aprimorando o seu marketing
The number of corporations and people using E-Commerce is constantly evolving, not only for communication, but also for new business. E-Commerce is one of the most important issues today, since the “ease” of selling and contacting the customer is greater, due to its flexibility. With that in mind, you start to think about questions, such as: what are the concepts; its advantages and disadvantages; how it impacts the relationship between company and consumer; how to engage social media to reach as many customers as possible and of course, how to manage them. Numerous organizations are adapting to this new technological reality, including micro-companies and, therefore, this monograph aims to answer these questions and highlight why it is important for a micro-company to use E-Commerce to leverage its relationship with its consumers. And improving your marketing
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4942
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1S2020_Gabrielly dos Santos Paiola_OD0849.pdf
  Restricted Access
806.05 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
Comprovante - Gabrielly dos Santos Paiola.docx
  Restricted Access
72.93 kBMicrosoft Word XMLView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.