Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4769
Title: Impacto ambiental: uma análise do modal ferroviário
Authors: SILVA, Camila de Oliveira
MENA, Sarah Okada
FERREIRA, Washington
Advisor: OLIVEIRA, Jucelaine Lopes de
type of document: Artigo científico
Keywords: Transporte ferroviário;Logística;Meio ambiente
Issue Date: 30-May-2020
Publisher: 114
Citation: SILVA, Camila de Oliveira; MENA, Sarah Okada; FERREIRA, Washigton. Impacto ambiental: uma análise do modal ferroviário. 2020. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Logística)- Faculdade de Tecnologia Deputado Ary Fossen, Jundiaí, 2020.
Abstract: O transporte ferroviário foi revolucionário para a locomoção de pessoas e bens de consumo, com grandes investimentos financeiros para sua modernização, e apesar da evolução do modal rodoviário, são muitas as vantagens do ferroviário. As contribuições existentes neste modal traz um assunto muito comentado, os gases do efeito estufa (GEE). Com isso o objetivo é descrever a necessidade de investimentos para que exista mais eficiência na malha ferroviária tornando-a mais competitiva, confortável e fazendo com que ela venha a suprir as demandas de usuários sem prejudicar o meio ambiente.
Rail transport was revolutionary for the movement of people and consumer goods, with major financial investments for its modernization, and despite the evolution of the road modal, there are many advantages of rail. The existing contribution in this modal brings a much commented subject, the greenhouse gases (GHG). Thus, the objective is to describe the need for investments for more efficiency in the rail network, making it more competitive, comfortable and making it meet the demands of users without harming the environment.
Description: Trabalho apresentado no XI FatecLog
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/4769
Appears in Collections:Trabalhos de conclusão de curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarah Okada Mena.pdf
  Restricted Access
549 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.