Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40307
Title: Plano de marketing: geecko comics
Other Titles: Marketing plan: geecko comics
Authors: MORENO, Ana Paula Oliveira
FEDERICO, Bruna Cardoso
SILVA, Samuel Gomes da
Advisor: SACOMANO, José Alexandre Costa
type of document: Monografia
Keywords: Marketing;Plataforma digital
Issue Date: Nov-2025
Publisher: 209
Citation: MORENO, Ana Paula Oliveira; FEDERICO, Bruna Cardoso, SILVA, Samuel Gomes da. Plano de marketing: Geecko Comics. 2025. 94f. Trabalho de conclusão de curso (Curso superior de Tecnologia em Desing de Mídias Digitais) Fatec Padre Danilo José de Oliveira Ohl, Barueri, 2025.
Abstract: O presente estudo visa apresentar um plano de marketing para a implementação da Geecko Comics, uma plataforma virtual para a leitura de histórias em quadrinhos por assinatura. O estudo apresenta as principais concepções para a elaboração da plataforma, tais como: A criação da marca, a apresentação dos conceitos teóricos de marketing, a aplicação dos conceitos, a elaboração de estudo de multicasos e pôr fim a criação de um protótipo da plataforma. Para o embasamento teórico do projeto foram utilizadas fontes bibliográficas provenientes de artigos, jornais e outros periódicos de publicação. Além de dados advindos de instituições de referência no segmento do empreendedorismo como o SEBRAE (Serviço Brasileiro de Apoio às Micro e Pequenas Empresas), e do levantamento estatístico como o IBGE (Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística). O estudo, por fim, objetiva realizar uma análise de viabilidade para a implementação do negócio, se justificando como uma fonte de material bibliográfico que poderá vir a auxiliar a criação de novas empresas e fomentar o empreendedorismo no Brasil.
The present study aims to present a marketing plan for the implementation of Geecko Comics, a virtual platform for reading subscription-based comic books. The study outlines the main concepts involved in the development of the platform, such as the creation of the brand, the presentation of theoretical marketing concepts, their practical application, the development of a multi-case study, and, finally, the creation of a prototype of the platform. For the theoretical foundation of the project, bibliographic sources were used, including articles, journals, and other published materials, in addition to data from reference institutions in the field of entrepreneurship, such as SEBRAE (Brazilian Micro and Small Business Support Service) and IBGE (Brazilian Institute of Geography and Statistics). Ultimately, the study aims to conduct a feasibility analysis for the implementation of the business, positioning itself as a bibliographic resource that may assist in the creation of new companies and foster entrepreneurship in Brazil.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/40307
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeeckoComics.pdf5.49 MBAdobe PDFView/Open
Anexo10 GeeckoComics.pdf
  Restricted Access
337.87 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.