Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39740
Title: Sustentabilidade como fundamento de branding: análise de ações estratégicas nas empresas Natura, Grupo Boticário e Hinode.
Other Titles: Sustainability as a foundation for branding: an analysis of strategic actions in the companies Natura, Grupo Boticário, and Hinode
Authors: CAMARGO, Isabelly Leal
SILVA, Thalyta Amanda Nascimento da
Advisor: SILVA, Dhebora Souza Umbelino
Other contributor: BRETANHA, Marcelo Locoselli
CORRÊA, Nelson Luís de Souza
type of document: Artigo Científico
Keywords: Estratégia organizacional;Marketing ambiental;Sustentabilidade
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 290
Citation: CAMARGO, Isabelly Leal; SILVA, Thalyta Amanda Nascimento da. Sustentabilidade como fundamento de branding: análise de ações estratégicas nas empresas Natura, Grupo Boticário e Hinode. 2024. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Araras – Antonio Brambilla, Araras, 2024.
Abstract: Com o aumento da conscientização global sobre os impactos ambientais, as empresas, especialmente no setor de beleza no Brasil, têm repensado suas estratégias e adotado abordagens sustentáveis como requisito competitivo. Este mercado, um dos maiores do mundo, é composto por consumidores que buscam produtos de qualidade e com responsabilidade ambiental. Além de implementar práticas sustentáveis, reconhecendo a importância do branding para comunicar seus valores, as organizações se empenham na criação de identidades fortes e consistentes que são essenciais para o relacionamento com seus clientes que preferem marcas preocupadas com causas ambientais. Do mesmo modo, a busca por saúde e bem-estar leva os consumidores a escolherem produtos que beneficiam o meio ambiente, e do mesmo modo, empresas deste segmento têm investido em práticas sustentáveis, integrando essas iniciativas em seus processos. Por meio de estudo de casos, esta pesquisa analisa como a integração dessas práticas verde impacta em estratégias de posicionamento de marca nesse segmento, além de investigar a correlação entre sustentabilidade, branding e decisões de compra dos consumidores.
With increasing global awareness about environmental impacts, companies, especially in the beauty sector in Brazil, have been rethinking their strategies and adopting sustainable approaches as a competitive requirement. This market, one of the largest in the world, is made up of consumers who seek quality and environmentally responsible products. In addition to implementing sustainable practices, recognizing the importance of branding to communicate their values, organizations strive to create strong and consistent identities that are essential for relationships with their customers who prefer brands concerned with environmental causes. Likewise, the search for health and well-being leads consumers to choose products that benefit the environment, and in the same way, companies in this segment have invested in sustainable practices, integrating these initiatives into their processes. Through case studies, this research analyzes how the integration of these green practices impacts brand positioning strategies in this segment, in addition to investigating the correlation between sustainability, branding and consumer purchasing decisions
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39740
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gestao_empresarial_2024_2_Isabelly_leal_camargo_sustentabilidade_como_fundamento_de branding...pdf
  Restricted Access
3.75 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.