Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39730
Title: RedaTech: software web de correção de redações
Other Titles: RedaTech: web software for essay correction
Authors: SANTOS, Beatriz Mesquita dos
Casimiro Neto, William
Advisor: BOER, Marcelo Tadeu
type of document: Artigo Científico
Keywords: Desenvolvimento de software;Redação
Issue Date: 16-Jun-2025
Publisher: 171
Citation: SANTOS, B. M.; CASIMIRO NETO, W.; BOER, M. T. RedaTech: software web de correção de redações. 2025. Artigo de Graduação (Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia Prof. José Camargo, Jales, 2025.
Abstract: Este trabalho descreve o desenvolvimento de um software web voltado para correção de redações escolares, denominado RedaTech. A proposta surgiu a partir da observação das dificuldades enfrentadas por professores no gerenciamento e correção de produção textuais de seus alunos. Por meio de uma plataforma digital, o software web permite que os docentes cadastrem seus alunos, recebam as redações de forma organizada, realizem a correção com comentários individualizados e atribuam notas de maneira prática e eficiente. O RedaTech visa otimizar o tempo dos professores e oferecer aos alunos um retorno mais claro e construtivo sobre seus textos. Para os professores, o software facilita o gerenciamento das redações ao centralizar o envio, correção e devolução em uma única plataforma, reduzindo a necessidade de processos manuais e repetitivos. Já para os alunos, o RedaTech proporciona feedbacks organizados e detalhados, com observações específicas sobre pontos fortes e áreas de melhoria, promovendo um aprendizado mais eficiente e direcionado.
This paper describes the development of a web-based software program for correcting school essays, called RedaTech. The proposal arose from the observation of the difficulties faced by teachers in managing and correcting their students' essays. Through a digital platform, the web-based software allows teachers to register their students, receive essays in an organized manner, correct them with individualized comments, and assign grades in a practical and efficient manner. RedaTech aims to optimize teachers' time and provide students with clearer and more constructive feedback on their texts. For teachers, the system makes it easier to manage essays by centralizing submission, correction and return on a single platform, reducing the need for manual and repetitive processes. For students, RedaTech provides organized and detailed feedback, with specific observations on strengths and areas for improvement, promoting more efficient and targeted learning.
Description: Artigo apresentado na VII Jornada Acadêmica, Científica e Tecnológica, 2025, Jales-SP.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/39730
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.