Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38263| Title: | Mathfybot: interface conversacional educacional matemática |
| Authors: | TONON, Thalia Stefani Roque |
| Advisor: | SABINO, Marcio Rodrigues |
| Other contributor: | SABINO, Marcio Rodrigues MACEDO, Paulo Cesar de MACEDO, Rita de Cássia Catini de |
| type of document: | Monografia |
| Keywords: | Desenvolvimento de software;Chat |
| Issue Date: | 8-Dec-2021 |
| Publisher: | 163 |
| Citation: | TONON, Thalia Stefani Roque. Mathfybot: interface conversacional educacional matemática. 2021. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Análise e Desenvolvimento de Sistemas) – Faculdade de Tecnologia de Mogi Mirim, Mogi Mirim, 2021. |
| Abstract: | Atualmente existe uma grande demanda de estudantes que buscam métodos
diferenciados para aprendizado de variadas matérias de todos os níveis escolares,
incluindo matemática, porém muitas vezes encontram dificuldades e frustrações,
havendo numerosas causas motivadoras para essa ausência de entendimento, tais
como, uma metodologia obsoleta, falta de prática, explicação complexa, fonte única,
entre outros. Esses motivos propiciam o surgimento de novas formas que tentam
ensinar de maneira disruptiva do tradicional, principalmente considerando o acesso
aos novos meios de comunicação que somente cresce a cada dia devido ao avanço
da tecnologia. Ainda abordando sobre o ensino matemático, dentre os diversos
assuntos onde cada qual possui seu grau de dificuldade, temos o cálculo diferencial e
integral, necessário em diversas áreas do conhecimento. Portanto, este projeto com
viés de inovação, desenvolvido com base na metodologia Design Thinking, apresenta
o desenvolvimento de uma interface conversacional integrada ao ambiente do Google
Assistant e à plataforma do Facebook Messenger, capaz de ensinar conceitos e
realizar os cálculos de derivadas e integrais, apresentando também suas aplicações
em áreas diversas a partir de exemplos simplificados e práticos, por meio de voz e
texto. Currently there is a great demand of students who seek different methods for learning various subjects at all school levels, including mathematics, but often encounter difficulties and frustrations, and there are numerous motivating causes for this lack of understanding, such as an obsolete methodology, lack of practice, complex explanation, single source, among others. These reasons propitiate the emergence of new forms that try to teach in a way that is disruptive to the traditional, especially considering the access to new media that only grows every day due to the advancement of technology. Still talking about mathematics education, among the various subjects where each one has its own degree of difficulty, we have differential and integral calculus, necessary in several areas of knowledge. Therefore, this project with an innovation bias, developed based on the Design Thinking methodology, presents the development of a conversational interface integrated to the Google Assistant environment and the Facebook Messenger platform, able to teach concepts and perform derivative and integral calculations, also presenting its applications in several areas from simplified and practical examples, through voice and text. |
| URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/38263 |
| Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| MATHFYBOT INTERFACE CONVERSACIONAL EDUCACIONAL MATEMÁTICA.pdf Restricted Access | MATHFYBOT INTERFACE CONVERSACIONAL EDUCACIONAL MATEMÁTICA | 4.84 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.