Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35882
Title: O impacto da logística ágil no e-commerce brasileiro: tecnologia, velocidade e novos paradigmas
Other Titles: The impact of agile logistics on Brazilian e-commerce: technology, speed and new paradigms
Authors: MARTINS, Tiago de Carvalho
Advisor: ZORZO, Adalberto
Other contributor: GAINO, Kamila Cristina
MONTEIRO, Edison Valentim
type of document: Artigo Científico
Keywords: Comércio eletrônico;Inteligência artificial
Issue Date: 26-Jun-2025
Publisher: 004
Citation: MARTINS, Tiago de Carvalho. O impacto da logística ágil no e-commerce brasileiro: tecnologia, velocidade e novos paradigmas, 2025. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Superior de Tecnologia em Logística) - Faculdade de Tecnologia de Americana “Ministro Ralph Biasi”, Americana, 2025.
Abstract: Esse artigo aborda o impacto das entregas rápidas, o avanço das tecnologias, a eficiência da logística no varejo. O e-commerce vem crescendo e entender esse fenômeno que se intensificou durante a pandemia da covid-19 e desde então tem alcançado números relevantes na economia brasileira é um desafio. O consumidor nos dias atuais tem um perfil mais exigente e acelerado, e as novas tecnologias promovem cada vez mais um conceito de personalização e agilidade. A metodologia presente nesse artigo é baseada no método qualitativo através da revisão da literatura, diante disso as reflexões obtidas foram de uma ampliação do conceito do e-commerce e de tudo que engloba as negociações online, além de analisar os impactos do e-commerce para as pequenas empresas e para as relações humanas de trabalho, bem como os desafios socioeconômicos decorrentes de sua estrutura e desenvolvimento.
This article addresses the impact of fast deliveries, technological advances, and the efficiency of logistics in retail. E-commerce has been growing, and understanding this phenomenon, which intensified during the COVID-19 pandemic and has since reached significant numbers in the Brazilian economy, is a challenge. Today's consumer profile is more demanding and fast-paced, and new technologies increasingly promote a concept of personalization and agility. The methodology used in this article is based on the qualitative method through a literature review. Through this, the reflections obtained were an expansion of the concept of e-commerce and everything that encompasses online negotiations, in addition to analyzing the impacts of e-commerce on small businesses and on human labor relations, as well as the socioeconomic challenges arising from its structure and development.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35882
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20251S_Tiago de Carvalho Martins_OD2691.pdf
  Restricted Access
697.84 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Tiago de Carvalho Martins.pdf
  Restricted Access
963.25 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.