Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35541
Title: | Relatório técnico de projeto de melhoria na empresa Bar e Restaurante Flamengo |
Other Titles: | Technical report on an improvement project at Bar e Restaurante Flamengo |
Authors: | TEODORO, Benedito Aparecido |
Advisor: | ZORZO, Adalberto |
Other contributor: | FAVORETO, João Francisco CALDEIRA, Noel Ferreira |
type of document: | Relatório Técnico |
Keywords: | Logística;Gestão por processos;Controle da qualidade |
Issue Date: | 25-Jun-2025 |
Publisher: | 004 |
Citation: | TEODORO, Benedito Aparecido. Relatório técnico de projeto de melhoria na empresa Bar e Restaurante Flamengo, 2025. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Logística) - Faculdade de Tecnologia "Ministro Ralph Biasi" Americana, Americana, 2025 |
Abstract: | Este artigo tem como objetivo propor estratégias de melhoria para restaurantes, com base
em práticas de gestão da qualidade, inovação de processos e satisfação do cliente. Através
de um estudo de caso em um restaurante de médio porte, foram identificados pontos
críticos nos setores de atendimento, produção e gestão. A metodologia utilizada incluiu
entrevistas com colaboradores, aplicação de questionários aos clientes e análise de
indicadores operacionais. Como resultado, foram sugeridas ações de padronização de
processos, capacitação de equipe e uso de tecnologias para otimização do serviço.
Conclui-se que a adoção das práticas propostas pode contribuir significativamente para a
melhoria contínua do desempenho organizacional. This article aims to propose improvement strategies for restaurants, based on quality management practices, process innovation and customer satisfaction. Through a case study in a medium-sized restaurant, critical points were identified in the service, production and management sectors. The methodology used included interviews with employees, application of questionnaires to customers and analysis of operational indicators. As a result, actions were suggested for standardizing processes, training staff and using technologies to optimize service. It is concluded that the adoption of the proposed practices can contribute significantly to the continuous improvement of organizational performance. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/35541 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20251S_Benedito Aparecido Teodoro_OD2673.pdf Restricted Access | 971.31 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TA - Benedito Aparecido Teodoro.pdf Restricted Access | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.