Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34957
Title: Splendore: plano de negócios para fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra
Other Titles: Splendore: business plan for manufacturing and selling shampoo and conditioner bars
Authors: MOSCATELLI, Ana Vitória
OLIVATO, Brenda Martins
PEREIRA, Camilly Eduarda Ramos
Advisor: DIEHL, Joclenes Emilio
Other contributor: GARBERO, Reydner Furtado
CAETANO, Luiz Carlos
type of document: Plano de Negócios
Keywords: Empreendedorismo;Responsabilidade ambiental;Planejamento estratégico
Issue Date: 24-Jun-2025
Publisher: 004
Citation: MOSCATELLI, Ana Vitória, OLIVATO, Brenda Martins, PEREIRA, Camilly Eduarda Ramos. Splendore: plano de negócios para fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra, 2025. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia "Ministro Ralph Biasi" Americana, Americana, 2025
Abstract: Este Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) aborda o desenvolvimento de um plano de negócios detalhado para a Splendore, uma proposta de nova empresa dedicada à fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra, oferecendo uma opção sustentável e de alta qualidade aos cuidados capilares. O estudo visa analisar a viabilidade do empreendimento por meio de análises estratégicas, operacionais e financeiras. A metodologia inclui a análise de dados demográficos, econômicos e culturais coletados através de referências bibliográficas para definir o público-alvo e as estratégias de posicionamento. Identificou-se que a empresa tem potencial para se destacar no mercado de cosméticos sustentáveis, com produtos de qualidade e formato inovador, alinhados às tendências de consumo consciente e com sólida perspectiva de retorno financeiro, evidenciando a viabilidade do negócio.
This Final Course Work (TCC) addresses the development of a detailed business plan for Splendore, a proposed new company dedicated to the manufacture and sale of shampoo and condition er bars, offering a sustainable and high-quality option for hair care. The study aims to analyze the viability of the enterprise through strategic, operational and financial analyses. The methodology includes the analysis of demographic, economic and cultural data collected through bibliographic references to define the target audience and positioning strategies. It is Identified that the company has potential to stand out in the sustainable cosmetics market, offering a line of quality products and a new product format (bar shape), aligned with conscious consumption trends, with a positive financial return estimates, which demonstrates the business viability.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34957
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20251S_Ana Vitória Moscatelli_OD2633.pdf
  Restricted Access
1.8 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Ana Vitória Moscatelli_compressed.pdf
  Restricted Access
272.79 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Brenda Martins Olivato_compressed.pdf
  Restricted Access
278.09 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
TA - Camilly Eduarda Ramos Ferreira_compressed.pdf
  Restricted Access
276.94 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.