Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34957
Title: | Splendore: plano de negócios para fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra |
Other Titles: | Splendore: business plan for manufacturing and selling shampoo and conditioner bars |
Authors: | MOSCATELLI, Ana Vitória OLIVATO, Brenda Martins PEREIRA, Camilly Eduarda Ramos |
Advisor: | DIEHL, Joclenes Emilio |
Other contributor: | GARBERO, Reydner Furtado CAETANO, Luiz Carlos |
type of document: | Plano de Negócios |
Keywords: | Empreendedorismo;Responsabilidade ambiental;Planejamento estratégico |
Issue Date: | 24-Jun-2025 |
Publisher: | 004 |
Citation: | MOSCATELLI, Ana Vitória, OLIVATO, Brenda Martins, PEREIRA, Camilly Eduarda Ramos. Splendore: plano de negócios para fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra, 2025. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia "Ministro Ralph Biasi" Americana, Americana, 2025 |
Abstract: | Este Trabalho de Conclusão de Curso (TCC) aborda o desenvolvimento de um
plano de negócios detalhado para a Splendore, uma proposta de nova empresa
dedicada à fabricação e comercialização de shampoos e condicionadores em barra,
oferecendo uma opção sustentável e de alta qualidade aos cuidados capilares. O
estudo visa analisar a viabilidade do empreendimento por meio de análises
estratégicas, operacionais e financeiras. A metodologia inclui a análise de dados
demográficos, econômicos e culturais coletados através de referências bibliográficas
para definir o público-alvo e as estratégias de posicionamento. Identificou-se que a
empresa tem potencial para se destacar no mercado de cosméticos sustentáveis, com
produtos de qualidade e formato inovador, alinhados às tendências de consumo
consciente e com sólida perspectiva de retorno financeiro, evidenciando a viabilidade
do negócio. This Final Course Work (TCC) addresses the development of a detailed business plan for Splendore, a proposed new company dedicated to the manufacture and sale of shampoo and condition er bars, offering a sustainable and high-quality option for hair care. The study aims to analyze the viability of the enterprise through strategic, operational and financial analyses. The methodology includes the analysis of demographic, economic and cultural data collected through bibliographic references to define the target audience and positioning strategies. It is Identified that the company has potential to stand out in the sustainable cosmetics market, offering a line of quality products and a new product format (bar shape), aligned with conscious consumption trends, with a positive financial return estimates, which demonstrates the business viability. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/34957 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
20251S_Ana Vitória Moscatelli_OD2633.pdf Restricted Access | 1.8 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TA - Ana Vitória Moscatelli_compressed.pdf Restricted Access | 272.79 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TA - Brenda Martins Olivato_compressed.pdf Restricted Access | 278.09 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
TA - Camilly Eduarda Ramos Ferreira_compressed.pdf Restricted Access | 276.94 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.