Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33960
Title: | Princípios de ux design para elaboração de um manual do ingressante do curso de design de mídias digitais da fatec Barueri |
Other Titles: | UX design principles for developing a manual for students entering the digital media design course at Fatec Barueri |
Authors: | SANTOS, Matheus da Luz OLIVEIRA, Matheus Gomes Martins de |
Advisor: | NEIA, Lucas Martins |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Ensino superior;Guias |
Issue Date: | Jun-2025 |
Publisher: | 209 |
Citation: | SANTOS, Matheus da Luz; OLIVEIRA, Matheus Gomes Martins de. Princípios de ux design para elaboração de um manual do ingressante do curos de design de mídias digitais da fatec Barueri. 2025. 46f. Trabalho de conclusão de curso (Curso superior de Design de Mídias Digitais)- Fatec Padre Danilo José de Oliveira Ohl, Barueri, 2025. |
Abstract: | O presente trabalho aborda a importância de um manual do ingressante como uma
ferramenta para auxiliar novos alunos do curso de Design de Mídias Digitais da
Faculdade de Tecnologia de Barueri (Fatec Barueri) em sua adaptação ao ambiente
acadêmico. Procuramos fornecer as bases para a criação de um manual que
funcione como um guia, concentrando informações importantes com vistas a
facilitar a integração dos novos estudantes à rotina do ensino superior. A partir da
perspectiva teórico-prática da experiência do usuário (UX, na sigla em inglês),
aplicamos um questionário entre os estudantes do curso de modo a compreender
suas necessidades e principais dúvidas ao ingressarem na graduação. As
respostas nos levaram à elaboração de um protótipo para este manual do
ingressante, cujo objetivo, a nosso ver, não será apenas informar, mas também
acolher os calouros, contribuindo para uma experiência acadêmica mais positiva e
integrada This paper discusses the importance of a freshman guide as a tool to assist new students of the Digital Media Design program at the Faculty of Technology of Barueri (Fatec Barueri) in adapting to the academic environment. We aim to provide a foundation for creating a guide that serves as a reference, concentrating essential information to facilitate the integration of new students into higher education routines. From the theoretical and practical perspective of user experience (UX), we applied a questionnaire among students in the program to understand their needs and main concerns when starting their undergraduate journey. The responses led us to develop a prototype of this freshman guide, which, in our view, is not only meant to inform but also to welcome newcomers, contributing to a more positive and integrated academic experience. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33960 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
_SANTO~1.PDF | 6.02 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Anexo-10-Termo-de-autorizacao-para-publicacao-de-Trabalho-de-Graduacao-II.pdf Restricted Access | 183.47 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.