Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33274
Title: | CSS library |
Other Titles: | CSS library |
Authors: | MAXIMINO, Ana Clara AGUIAR, Arthur Barbeiro SAVOLDI, César Augusto Freitas RODRIGUES, Gabriel César BARBOSA, Henrique Rodrigues SILVA, Ingrid Cavalli da |
Advisor: | LIMA, Allan Santos Alvares de FURTADO, Arthur Vinícius Feitosa |
type of document: | Projeto Técnico |
Keywords: | Web sites;Identidade visual |
Issue Date: | 21-Nov-2024 |
Publisher: | 151 |
Citation: | MAXIMINO, Ana Clara et al. CSS library, 2024. Trabalho de conclusão de curso (Curso Ensino Médio com habilitação profissional de Curso Técnico em Informática para Internet) - Escola Técnica Estadual Prof. Ídio Zucchi - Bebedouro, SP, 2024. |
Abstract: | Muitos desenvolvedores, especialmente iniciantes, sentem dificuldades para se familiarizar, entender e aplicar estilos CSS diferentes em seus sites. A criação de um site que funcione como uma biblioteca CSS, com códigos prontos, demonstrações dos componentes e tutoriais para a aplicação, atende a necessidade de facilitar e tornar mais inclusivo o desenvolvimento web, simplificando a implementação de componentes nos sites dos usuários e otimizando muito tempo dos desenvolvedores. Many developers, especially beginners, have difficulty familiarizing themselves with, understanding, and applying different CSS styles to their websites. Creating a website that functions as a CSS library, with ready-made codes, component demonstrations, and application tutorials, meets the need to facilitate and make web development more inclusive, simplifying the implementation of components on users' websites and greatly optimizing developers' time. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/33274 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ensinomediocomhabilitacaoprofissionaldetecnicoeminformaticaparainternet_2024_2_anacmaximino_csslibrary.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.