Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29976
Title: A elaboração e aplicação de estudos de caso no curso de Gestão Empresarial
Other Titles: The preparation and application of case studies in the Business Management course
Authors: SPERANDIO, Fernanda Danielli
Advisor: COLENCI NETO, Alfredo
Other contributor: STRUZIATO, Izabela Cristina
MUNDO NETO, Martin
type of document: Artigo Científico
Keywords: Aprendizagem organizacional;Tomada de decisão;Qualidade do projeto;Metodologia de pesquisa
Issue Date: Dec-2024
Publisher: 269
Citation: Sperandio, Fernanda. A elaboração de estudos de caso para aplicação no curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial, 2024. Trabalho de conclusão de Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial. Fatec São Carlos, São Carlos, 2024.
Abstract: O uso de estudos de casos em cursos superiores de administração e gestão empresarial são uma ferramenta acadêmica praticada há décadas nas universidades do mundo todo. Trata-se de uma forma ativa de colocar o estudante como protagonista de seu aprendizado. Todavia, a elaboração de estudos de casos não é algo trivial, apesar de ser divulgado amplamente por instituições como a Harvard Business School, são poucas as instituições que criam seus próprios casos. Neste sentido, este trabalho tem como propósito apresentar os passos para elaboração de estudos de casos, principalmente voltados a disciplinas de curso superior de tecnologia. Através de uma metodologia que se baseou em um levantamento bibliográfico e a elaboração real de um estudo de caso da disciplina de Sistemas Integrados de Gestão e sua posterior aplicação em sala de aula, foi possível apresentar os resultados satisfatórios de tal abordagem.
Description: The use of case studies in higher education courses in business administration and management is an academic tool that has been used for decades in higher education courses. It is an active way of placing the student as the protagonist of their learning. However, the development of case studies is not something trivial. Despite being widely disseminated by institutions such as Harvard Business School, few institutions create their own cases. In this sense, this work aims to present the way of developing case studies, mainly aimed at higher education courses in technology. Through a methodology that was based on a bibliographical survey and the actual development of a case study of the Integrated Management Systems discipline and its application in the classroom, it was possible to present the satisfactory results of this approach.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/29976
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.