Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28516
Title: | Desenvolvimento de marca Auflash |
Other Titles: | Auflash brand development |
Authors: | SILVA, Julia Oliveira da ARAUJO, Julia Soares KAYO, Letícia Mayumi SOUZA, Sabrina Farias de SILVA, Vitor Ferreira da |
Advisor: | LOBIANCO, José Luís Barboza |
Other contributor: | LAINE, Jean Marcos CARAMELLO, Érika Fernanda |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Desenvolvimento de produtos;Marcas |
Issue Date: | 3-Dec-2024 |
Publisher: | 143 |
Citation: | SILVA, Julia Oliveira da. Desenvolvimento de marca Auflash. 2024. Monografia (Curso Superior de Tecnologia em Design de Mídias Digitais) - Faculdade de Tecnologia de Carapicuíba, Carapicuíba, 2024. |
Abstract: | O presente Trabalho de Conclusão de Curso tem como objetivo o desenvolvimento
da marca Auflash, um estúdio fotográfico especializado em cães. O objetivo do
estudo é analisar a crescente demanda por serviços fotográficos que capturem a
essência dos animais de estimação, com ênfase nos cães, e como a Auflash se
posiciona dentro desse nicho de mercado. O estudo explora o impacto da fotografia
de animais de estimação na sociedade contemporânea, levando em consideração a
tecnologia atual, as aplicações para animais de estimação e as tendências de
consumo na área.
Através de pesquisas qualitativas, análises de mercado e pesquisas de
comportamento do consumidor, o trabalho demonstra as oportunidades que existem
para um estúdio específico para animais de estimação focado na criação de
experiências únicas para donos de cães. O desenvolvimento da marca inclui a
construção da sua identidade visual, incluindo a fundamentação do nome, slogan,
tipografia e cores, refletindo os valores de qualidade, acessibilidade e proximidade
com os clientes. This Final Undergraduate Thesis aims to develop the brand Auflash, a photography studio specializing in dogs. The objective of the study is to analyze the growing demand for photographic services that capture the essence of pets, with an emphasis on dogs, and how Auflash positions itself within this market niche. The study explores the impact of pet photography in contemporary society, taking into account current technologies, pet applications, and consumption trends in the field. Through qualitative research, market analysis, and consumer behavior studies, the thesis demonstrates the opportunities for a pet-specific studio focused on creating unique experiences for dog owners. The development of the brand includes the construction of its visual identity, including the rationale behind the name, slogan, typography, and colors, reflecting values of quality, accessibility, and customer proximity. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/28516 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
design_de_midias_digitais_2024_2_julia_oliveira_da_silva_desenvolvimento_de_marca_auflash.pdf Restricted Access | 2.34 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.