Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22016
Title: | A utilização do jogo: estratégias de sucesso, como ferramenta de ensino de administração geral. |
Other Titles: | Using the game: successful strategies as a general administration teaching tool. |
Authors: | ALVES, Beatriz Ciqueira GONÇAVES, Elaine Ferreira da Rocha JESUS, Emely Coelho de ALVES, Fabiana Joao MARTINS, Fabricio Antônio de Oliveira Barchi COSTA, Fernando Francisco SANTOS, Heloísa Raquel dos |
Advisor: | ANDRADE, Alecsandro Michael de |
type of document: | Outro |
Keywords: | Jogos;Estratégia organizacional |
Issue Date: | 20-Dec-2023 |
Publisher: | 095 |
Citation: | ALVES, Beatriz Ciqueira et. al. A utilização do jogo: estratégias de sucesso como ferramenta de ensino de administração geral.,2024.Trabalho de Conclusão de Curso ( Curso Técnico em Administração) - Escola Técnica de Assis Pedro D'Arcadia Neto, Assis, 2023 |
Abstract: | A experiência em sala de aula e as observações mostram que as aulas expositivas não são mais suficientes
para contribuir com o ensino. Uma das possibilidades é a utilização de jogos como ferramenta para auxiliar
este processo. Para isto, deve-se superar os métodos tradicionais de ensino e buscar maneiras para engajar
e mobilizar os alunos nas atividades educacionais, criando um ambiente cada dia melhor. Os resultados
obtidos apontam que as metodologias ativas são formas diferenciadas de aprendizado e determinante para
que professores tenham um maior engajamento, ampliando o desenvolvimento e o protagonismo do aluno
por meio da participação ativa nas aulas e projetos por meio da criação de jogos, em especial a de tabuleiro,
tendo como principal característica uma alternativa viável para auxiliar no ensino e construção do
conhecimento dos conceitos e técnicas de Administração e Contabilidade de forma desafiadora, porém
aplicável, simples, fácil, divertida, dinâmica e prática. Logo, pode-se inferir que a criação e utilização de jogos
tem possibilidades de ser utilizado em contexto do ensino, contribuindo para o processo de ensino e
aprendizagem de professores e alunos. Classroom experience and observations show that lectures are no longer sufficient to contribute to teaching. One of the possibilities is the use of games as a tool to help this process. To achieve this, traditional teaching methods must be overcome and seek ways to engage and mobilize students in educational activities, creating an increasingly better environment. The results obtained indicate that active methodologies are different forms of learning and decisive for that teachers have greater engagement, expanding student development and protagonism through active participation in classes and projects through the creation of games, especially board games, having as its main characteristic a viable alternative to assist in teaching and building the knowledge of Administration and Accounting concepts and techniques in a challenging, but applicable, simple, easy, fun, dynamic and practical. Therefore, it can be inferred that the creation and use of games has possibilities of being used in a teaching context, contributing to the teaching process and learning of teachers and students. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/22016 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A utilização do jogo estratégia de asucesso como ferramenta de ensino de administração geral | 16.2 MB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.