Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21357
Title: O estresse da formação dos discentes no curso técnico em enfermagem
Other Titles: The stress of academic education of students in the technical nursing course
Authors: ALMEIDA, Débora Nogueira
COSTA, Elizandra Ferreira da
PICOLOTO, José Henrique
GONÇALVES, Leandro
PICOLOTO, Maria Izabel Pereira da Cruz
PINÉZIO, Thaynara Thadei Vieira
Advisor: RAMIRES, Rúbia
Other contributor: HONJOYA, Mariana Magni Bueno
ESTEVES, Eliana Valencise Hidalgo
POLETTO FILHO, José Antonio
type of document: Monografia
Keywords: Saúde mental;Estudantes;Enfermagem
Issue Date: 26-Jun-2024
Publisher: 088
Citation: ALMEIDA, Débora Nogueira et al. O estresse da formação dos discentes no curso técnico em enfermagem. 2024. Monografia (Técnico em enfermagem) – Etec Monsenhor Antônio Magliano, Garça, 2024.
Abstract: Neste trabalho temos o propósito de levantar informações da saúde mental dos discentes do curso técnico em enfermagem durante a formação. Sanar a dúvida de que no período acadêmico ocorre algum tipo de sofrimento psíquico, devido ao estresse que os alunos estão sujeitos a passar, e se isso realmente impacta na saúde mental podendo comprometer o desempenho dos estudantes. Diante disso, traçou-se como objetivo geral desse estudo: Investigar junto aos alunos do 4º módulo do curso técnico em enfermagem, se o estresse está presente no decorrer do processo formativo, e se de alguma forma aflige a saúde mental dos estudantes, podendo afetar o desenvolvimento dos discentes durante o período acadêmico. Utilizou-se o estudo descritivo, prospectivo com abordagem quantitativa na instituição pública Etec Monsenhor Antônio Magliano localizada na cidade de Garça- SP. E assim, a partir de estudos de revisão de dados, foi possível identificar que o estresse está presente no período acadêmico, e ele aflige o desenvolvimento dos alunos durante o período da formação. E é importante ressaltar, que apesar de todo o estresse que envolve essa nova rotina, os aprendizes conseguem se adaptar e conciliar sua vida pessoal, com a acadêmica.
In this work, we aim to collect information on the mental health of students of the technical course in nursing during training. Resolve the doubt that in the academic period there is some type of psychic suffering, due to the stress that students are subject to go through, and if this really impacts mental health and can compromise student performance. In view of this, the general objective of this study was: To investigate with the students of the 4th module of the technical course in nursing, if stress is present during the training process, and if in any way it afflicts the mental health of the students, which may affect the development of the students during the academic period. A descriptive, prospective study with a quantitative approach was used at the public institution Etec Monsenhor Antônio Magliano located in the city of Garça, São Paulo, Brazil. And so, from data review studies, it was possible to identify that stress is present in the academic period, and it afflicts the development of students during the training period. And it is important to emphasize that despite all the stress that involves this new routine, learners are able to adapt and reconcile their personal and academic lives.
URI: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/21357
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
enfermagem_2024_1_deboranogueiraalmeida_oestressedaformacaodosdiscentesnocursotecnico.pdf1.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.