Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19086
Title: | REDATEC: correção e devolução de redações. |
Other Titles: | REDATEC: correction and return of essays. |
Authors: | AGUIAR, Luana Alves de SANTOS, Rafael Ferreira dos DIAS, Vanuza Alves de Oliveira SOUZA, Vinicius Sá de |
Advisor: | BALBO, Luiz Henrique |
Other contributor: | FERREIRA, Danubia Aparecida Bordignoni BALBO, Luiz Henrique LOPES, Silvio Cesar |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Softwares;Redação;Estudantes |
Issue Date: | Dec-2022 |
Publisher: | 138 |
Citation: | AGUIAR, Luana Alves de; SANTOS, Rafael Ferreira dos; DIAS, Vanuza Alves de Oliveira; SOUZA, Vinicius Sá de, 2022. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática para internet) - ETEC Professor Armando José Farinazzo, Fernandópolis, 2022. |
Abstract: | Atualmente, os estudantes de pré-vestibulares passam por diversas dificuldades em se
tratando dos textos dissertativos-argumentativos, principalmente abordados no ENEM,
em que muitos alunos apresentam complicações em sua produção. Vale ressaltar a
dificuldade da compreensão das atividades realizadas em sala de aula, em que a
devolução das redações por parte dos professores pode ocorrer de modo simples, com
falta de informações que poderiam auxiliar no entendimento do aluno. Sendo assim, será
desenvolvido um sistema web para devolução de redações com o objetivo de ajudar no
quesito produções textuais dissertativo-argumentativo. O sistema terá como finalidade
auxiliar professores e alunos na aprendizagem e realização de redações ao longo do
período do ensino médio, visando os vestibulares e o ENEM, facilitando a compreensão
dos alunos e ainda auxiliando os professores no retorno das redações de forma
compreensível para os estudantes. Além disso poderá auxiliar na disponibilização de
materiais de apoios pelo professor, tendo a possibilidade de anexá-los para visualização
dos alunos. Currently, pre-university college students face several difficulties when it comes to argumentative-essay texts, mainly addressed in ENEM, in which many students have complications in their production. It is worth mentioning the difficulty of understanding the activities carried out in the classroom, in which the return of essays by the teachers can occur in a simple way, with a lack of information that could help the student's understanding. Therefore, a web system will be developed for the return of essays in order to help in the question of argumentative-essay textual productions. The system will aim to assist teachers and students in learning and writing essays throughout the period of high school, aiming at entrance exams and ENEM, facilitating students' understanding and also helping teachers to return their essays in an understandable way for students. In addition, it can assist in providing support materials by the teacher, with the possibility of attaching them for students to view. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/19086 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC - RedaTec.pdf | 2.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.