Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16370
Title: | Estratégias de marketing para empresa de fotografia e filmagem com foco em comunicação online |
Authors: | ALVES, Beatriz Feitosa SOUZA, Claudia Aparecida de SILVA, Michael Henrique Jesus Piceti da |
Advisor: | CASSEMIRO, Flávia Paes do Amaral |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Marketing estratégico;Fotografia |
Issue Date: | 7-Dec-2018 |
Publisher: | 172 |
Citation: | ALVES, B. F. ; SOUZA, C. A. de ; SILVA, M. H. J. P. da. Marketing verde: coleta seletiva, 2018. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Marketing) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2018. |
Abstract: | Atualmente, empreender se torna um desafio cada vez mais difícil, pois não se
trata apenas em ter uma ideia e abrir uma empresa, mas também, em fazer um
planejamento muito bem estruturado, possibilitando com que esse serviço/produto
caminhe rumo ao sucesso. Com isso, ao analisar o mercado de fotografia, é possível
identificar empresas que possuem grande potencial, mais necessitam da utilização de
novos recursos e novas estratégias de marketing que podem leva-las ao crescimento
concreto no mercado. Sendo assim, decidimos assessorar uma empresa de
fotografia, próxima a completar 10 anos. Após estudo e uma análise da empresa,
verificamos algumas lacunas e desenvolvemos estratégias, que podem levar a
assessorada a expandir seu negócio e assim atrair novos clientes. Nowadays, undertaking becomes an increasingly challenging challenge, because it is not only about having an idea and opening a company, but also in making a very well structured planning, enabling this service/product to walk towards success. With this, when analyzing the photography market, it is possible to identify companies that have great potential, more require the use of new resources and new marketing strategies that can lead them to concrete growth in the market. Therefore, we decided to advise a photography company, close to completing 10 years. After study and analysis of the company, we verified some gaps and developed strategies, which can lead to advice to expand your business and thus attract new customers. |
URI: | https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/16370 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
marketing_2018_2_beatrizfeitosa_estrategiademarketingparaempresa.pdf Restricted Access | 3.68 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.