Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11722
Title: | Year 87 |
Other Titles: | Year 87 |
Authors: | COSTA, Andrew William da CAMARGO, Kelvyn Jones Pereira Macedo CAVALCANTE, Leandro dos Santos MATOS, Pedro Henrique Sousa |
Advisor: | ROCHA, Agnacilda Silva BARRETO, Carolina Marielli |
type of document: | Relatório Técnico |
Keywords: | Rouparia;Jovens;Moda |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | 144 |
Citation: | COSTA, Andrew William; CAMARGO, Kelvyn Jones Pereira Macedo; CAVALCANTE, Leandro dos Santos; MATOS, Pedro Henrique Sousa. YEAR 87. Trabalho de Conclusão de Curso. (Técnico em Comunicação Visual). Etec Carapicuíba, Carapicuíba - SP, 2022. |
Abstract: | Em virtude da matéria curricular de DTCC (Desenvolvimento do Trabalho de Conclusão de Curso) no curso técnico de
comunicação visual da instituição Etec de Carapicuíba, foi criada a marca YEAR 87, focada em moda streetwear. Neste relatório
será abordado a sua elaboração de identidade visual, estratégias visuais, modos de aplicação, mockups, dentre outras
informações que devem ser seguidas e respeitadas para o uso correto da marca mediante o mercado profissional.
A YEAR 87 tem como objetivo ser referência como uma marca de moda streetwear, oferecendo ao seu público roupas versáteis,
confortáveis e que tragam elegância. A partir disto, temos como missão, visão e valores:
● Missão: Confeccionar peças de roupas que possuam qualidade e apresentem uma diversa grade de tamanhos e modelagens
para o nosso público-alvo;
● Visão: Ser para o seu público um lembrete de que é possível se vestir bem e ao mesmo tempo ser versátil e confortável
independente de seus estilos;
● Valores: Abraçar e fortalecer a cultura da moda urbana. ABSTRACT Due to the DTCC (Development of Course Conclusion Assignment) curriculum, subject in the visual communication technical course at the Etec of Carapicuíba institution, the YEAR 87 brand was created, focused on streetwear fashion. This report will address the elaboration of its visual identity, visual strategies, modes of application, mockups, among other information that must be followed and respected for the correct use of the brand by the professional market. YEAR 87 aims to be a reference as a streetwear fashion brand, offering to its audience versatile and comfortable clothes, which also bring them elegance. Based on this, our mission, vision and values are: ● Mission: To make clothes that have quality and present a diverse range of sizes and models for our target audience; ● Vision: To be a reminder to your audience that it is possible to dress well and at the same time be versatile and comfortable regardless of their styles; ● Values: Embrace and strengthen the culture of urban fashion. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/11722 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
YEAR87_RELATÓRIO.pdf Restricted Access | 13.35 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.