Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10729
Title: | A economia criativa em tempos de pandemia |
Other Titles: | The creative economy in times of pandemic |
Authors: | LOURENÇO, Monalize Barbosa |
Advisor: | PINTO, Renan Mercuri |
Other contributor: | ZORZO, Adalberto FRANÇA, Benedito Luciano Antunes de |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Economia;Inovação;Pandemias;Covid-19 |
Issue Date: | 28-Jun-2021 |
Publisher: | 004 |
Citation: | LOURENÇO, Monalize Barbosa. A economia criativa em tempos de pandemia, 2021. Trabalho de conclusão de curso (Curso Superior de Tecnologia em Gestão Empresarial) - Faculdade de Tecnologia de Americana, Americana, 2021 |
Abstract: | A crise sanitária que o mundo se viu obrigado a enfrentar trouxe diversas
mudanças e transformações, perceber e entender como os trabalhadores
criaram profissões e atividades para sobreviver à crise é considerável, pois com
certeza o mundo pós pandemia não será mais o mesmo. Isso nos traz à tona a
economia criativa, alvo de estudo deste artigo, que teve um crescente aumento
de pesquisa e movimentou o mercado, devido a população necessitar da
inovação para manter-se viva por meio de novas fontes de renda. A criatividade
está em evidência devido ao cenário mundial, que vem solidificando ideias de
micros a grandes empreendedores, evidenciando a necessidade de reinvenção.
Interpretar o momento, bem como relacionar com o futuro é essencial para o
crescimento da economia. Com a combinação de fatores como a necessidade
de mudança, mercado saturado, economia estagnada e mudanças de
comportamento entre consumidores de serviço e produtos, faz-se útil a
reinvenção de como fazer a gestão do que se oferece, colocar em prática a
gestão criativa contribui para o que será enfrentado pós pandemia. The health crisis that the world was forced to face brought about several changes and transformations, realizing and understanding how workers created professions and activities to survive the crisis is considerable, as surely the post pandemic world will no longer be the same. This brings us to the creative economy, the subject of study in this article, which had a growing increase in research and moved the market, due to the population needing innovation to stay alive through new sources of income. Creativity is in evidence due to the world scenario, which has been solidifying ideas from micro to great entrepreneurs, highlighting the need for reinvention. Interpreting the moment, as well as relating to the future, is essential for the growth of the economy. With the combination of factors such as the need for change, a saturated market, a stagnant economy and changes in behavior between service and product consumers, it is useful to reinvent how to manage what is offered, to put creative management into practice. for what will be faced after the pandemic. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/10729 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1S2021_Monalize Barbosa Lourenço_OD01073.pdf | 1.1 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Termo Autorização - Monalize Barbosa Lourenço.pdf Restricted Access | 416.34 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.