Please use this identifier to cite or link to this item: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8949
Title: A qualidade como fator diferencial em uma microempresa do setor calçadista
Other Titles: Quality as a differentiating factor in a micro-enterprise in the footwear sector
Authors: CABRAL, Rodrigo Nascimento
metadata.dc.contributor.advisor: CARLONI, Alessandro Ramos
metadata.dc.contributor.other: SILVA, Renan
CARLONI, Alessandro Ramos
SANTOS, Érica de Souza
metadata.dc.type: Monografia
Keywords: Competitividade
Issue Date: 26-Nov-2013
Publisher: 109
Citation: CABRAL, Rodrigo Nascimento. A qualidade como fator diferencial em uma microempresa do setor calçadista. 2013. Trabalho de Graduação em (Tecnólogo em Gestão da Produção Industrial) - Faculdade de Tecnologia de Franca - "Dr. Thomaz Novelino ", 2013
Abstract: O ambiente competitivo moderno têm praticamente imposto novos fatores para as organizações, principalmente com a globalização, vemos cada vez mais empresas brasileiras implantando programas de qualidade e produtividade. Este trabalho tem por finalidade demonstrar que estas ferramentas de qualidade também podem servir de diferencial para micro e pequenas empresas, baseando-se desde os mais antigos conceitos de qualidade, passando por suas respectivas eras até chegarmos à atualidade, onde modelos de gestão predominam e tem demonstrado certo norte para apoio, principalmente para empresas que estão entrando neste ambiente tão disputado como nosso ambiente organizacional. Para maior ênfase a esta questão apoia-se o trabalho em um caso real de uma empresa que esta tentando se diferenciar neste seleto mercado atual através de ferramentas de qualidade e implantação de modelo de gestão baseado na Fundação Nacional da Qualidade (FNQ), que vem apoiando e incentivando empresas a melhorarem neste processo evolutivo da qualidade, com seu modelo de excelência de gestão (MEG).
The modern competitive environment have virtually imposed new factors for organisations, especially with globalization, we see more and more Brazilian companies deploying quality and productivity programs. This work aims to demonstrate that these quality tools can also serve as a differentiator for micro and small businesses, since the earliest concepts of quality, through their respective eras to the present, where management models predominate and has demonstrated right North to support, especially for companies that are entering this environment so disputed as our organizational environment.For greater emphasis on this issue supports the work in a real case of a company that's trying to differentiate in this select current market through quality tools and deployment of management model based on national quality Foundation (FNQ), which has been supporting and encouraging firms to improve in this evolutionary process of quality, with its model of management excellence (MEG).
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8949
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4488.pdf
  Restricted Access
683.9 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.