Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8553
Title: NGE: Stop Fear
Authors: ASTOLPHO, Caroline
RIBEIRO, Kathy Evellin Silva
SILVA, Nadia da
Advisor: OLIVEIRA, Antonio Cesar Lemos de
PEREIRA, Tales Domiciano
type of document: Monografia
Keywords: Adolescentes
Issue Date: Dec-2016
Publisher: 172
Citation: ASTOLPHO, C. ; RIBEIRO, K. E. S. ; SILVA, N. da. NGE: Stop Fear, 2016. Trabalho de conclusão de curso (Curso Técnico em Informática) - Escola Técnica Estadual ETEC de Sapopemba (Fazenda da Juta - São Paulo), São Paulo, 2016.
Abstract: Stop Fear é um projeto criado pensando na conscientização das crianças e adolescentes no período estudantil, em relação ao tema: Violência Escolar. Atualmente as leis para esse tipo de violência são mínimas, uma delas foi criada recentemente a Lei Anti-Bullying que acaba não abrangendo todos esse assunto. Dessa forma seguindo os autos índices de violência escolar, elaboramos um site interativo voltado a esse público, mas com a participação das Instituições de ensino e os profissionais da área para monitorar e auxiliar, tanto que sofre, como quem pratica.
Stop Fear is a project created with the awareness of children and adolescents during the student period in relation to the theme: School Violence. Currently the laws for this type of violence are minimal; one of them was created recently the Anti Bullying Law that ends up not covering all this subject. Thus, following the self­reported rates of school violence, we developed an interactive website aimed at this audience, but with the participation of teaching institutions and professionals in the area to monitor and assist, both who suffers and who practices.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8553
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
informatica_2016_2_carolineastolpho_ngestopfear.pdf
  Restricted Access
3.87 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.