Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8269
Title: | Consultoria empresarial: a importância da consultoria empresarial em um cenário competitivo |
Other Titles: | Business consulting: the importance of business consulting in a competitive scenario |
Authors: | PROCÓPIO, Bruno Ulisses PEREIRA, Kaiene Martins |
Advisor: | PRAZERES, Fabiano Siqueira dos |
Other contributor: | CARLONI, Alessandro Ramos ANARELLI, Matheus do Couto PRAZERES, Fabiano Siqueira dos |
type of document: | Monografia |
Keywords: | Consultoria;Organização administrativa;Empresas |
Issue Date: | 29-Nov-2021 |
Publisher: | 109 |
Citation: | PROCÓPIO, Bruno Ulisses; PEREIRA, Kaiene Martins. Consultoria empresarial: a importância da consultoria empresarial em um cenário competitivo. 2021. Trabalho de Graduação (Curso Superior em Gestão da Produção Industrial). Faculdade de Tecnologia " Dr. Thomaz Novelinho”, Franca, 2021. |
Abstract: | As empresas estão passando menos tempo ativas no mercado, fechando devido à
falta de planejamento, gestão, conhecimento de mercado e até mesmo ausência de
medidas estratégicas para crescimento do seu negócio. O Objetivo da consultoria é
traçar o melhor caminho em cenários de competição, vulnerabilidade e incertezas,
designando para os executivos de uma organização, um problema complexo, mas,
com grande relevância. Foi adotada a metodologia bibliográfica para obter maiores
informações sobre o assunto, buscando referencias descritivas sobre o trabalho
apresentado. O intuito é que com a leitura o candidato a consultor ou o executivos de
uma organização que queira contratar um serviço de consultoria, entenda melhor o
significado de uma empresa e a gestão da mesma, entender algumas formas de
gestão empresarial observando suas principais divisões, ter uma visão mais clara
sobre o que significa uma consultoria, o modo básico de como o consultor deve agir,
o que esperar do seu trabalho, entender quando buscar ou apresentar uma
consultoria, forma de abordagem para a negociação do serviço, e o que é necessário
para uma carreira de sucesso neste segmento . Companies are spending less time active in the market, closing due to lack of planning, management, market knowledge and even lack of strategic measures to grow their business. The objective of the consultancy is to trace the best path in competition, vulnerability, and uncertainty scenarios, assigning a complex problem to an organization's executives, but with great relevance. The bibliographic methodology was adopted to obtain more information on the subject, seeking descriptive references about the work presented. The intention is that, with reading, the candidate for a consultant or the executive of an organization that wants to hire a consulting service, better understand the meaning of a company and its management, understand some forms of business management, observing its main divisions, have a clearer vision of what a consultancy means, the basic way in which the consultant should act, what to expect from their work, understanding when to seek or present a consultancy, how to approach the negotiation of the service, and what is needed for a successful career in this segment. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/8269 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TG KAIENE E BRUNOF FINALIZADO.pdf | 286.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.