Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7920
Title: | Desenvolvimento de software para gestão escolar: caso S.P.E.L. |
Other Titles: | Development of software for school management: Case of S.P.E.L. |
Authors: | RABELLO, Flora Villela Faria Cardoso LOPES, Maria Gabriela Contieri Tavares MOREIRA, Riane Cammile |
Advisor: | CARVALHO, Vivian Manuci |
type of document: | Artigo científico |
Keywords: | Softwares;Biblioteca escolar |
Issue Date: | Dec-2019 |
Publisher: | 240 |
Citation: | RABELLO, Flora Villela Faria Cardoso; LOPES, Maria Gabriela Contieri Tavares; MOREIRA, Riane Camille. Desenvolvimento de software para gestão escolar: Caso S.P.E.L. 2019. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso Técnico em Administração) - Etec Padre Carlos Leôncio da Silva, Lorena, 2019. |
Abstract: | Neste artigo, propõe-se a implementação de um software (S.P.E.L. - Sistema de Pesquisa Escolar Literária) para melhoria da gestão da biblioteca escolar, de modo que cause interação entre professores, alunos e os gestores. Conforme exigido pela Base Comum Curricular (BNCC), a escola deve acompanhar os avanços tecnológicos do público jovem, assim, o sistema pretende tornar a leitura mais atrativa para a atual geração que é extremamente impactada pela tecnologia. Os dados foram obtidos através de uma pesquisa de campo realizada na Etec Padre Carlos Leôncio da Silva com 136 alunos cursando o Ensino Médio Integrado ao Técnico. Constatou-se que o site fomentaria a leitura por oferecer os mesmos processos de uma rede social - algo significativo para os nativos digitais - mas voltado para a literatura. Além de facilitar o trabalho das bibliotecárias ao não precisarem se deslocar para que o aluno cumpra o prazo correto da entrega de livros. This article proposes the implementation of a software (S.P.E.L. - School Literary Research System) to improve the management of the school library, so as that cause interaction between teachers, students and managers. As required by the Base Comum Curricular(BNCC), the school must keep up with the technological advances of the young audience, so the system aims to make reading more attractive to the current generation that is extremely impacted by technology. The data were obtained through a field research carried out at Etec Padre Carlos Leôncio da Silva with 136 students attending High School Integrated to the Technical. It was found that the site would encourage reading by offering the same processes as a social network - something meaningful for digital natives - but focused on literature. In addition to facilitating the work of librarians by not having to move themselves so that the student meets the correct deadline for book delivery. |
URI: | http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/7920 |
Appears in Collections: | Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
administracao_2019_2_floravillelafariacardosorabello_desenvolvimento_de_sotware_para_gestao.pdf Restricted Access | 254.61 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.