Please use this identifier to cite or link to this item: https://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6245
Title: O desenvolvimento do design no polo calçadista de Franca-SP
Other Titles: The development of design at the polo calçadista de Franca-SP
Authors: GOMES, Márcia Priscila Badoco
Advisor: ANDRADE, Natalie Rodrigues Alves Ferreira de
type of document: Monografia
Keywords: Design;Calçados
Issue Date: 21-Jul-2014
Publisher: 109
Citation: GOMES, Márcia Priscila Badoco, O desenvolvimento do Design no polo calçadista De Franca-SP. 2014. Trabalho de Graduação (Curso Superior de Tecnologia em Gestão da Produção Industrial) - Faculdade de Tecnologia " Dr. Thomaz Novelino”, Franca, 2021. Gestão da Produção Industrial) - Faculdade de Tecnologia " Dr. Thomaz Novelino”, Franca, 2014.
Abstract: Este trabalho possui como objeto de pesquisa a indústria calçadista de Franca - considerada um dos principais polos produtores no segmento masculino do país - e o papel do designer no desenvolvimento de produtos inovadores. O objetivo deste trabalho foi analisar o conceito de design e sua aplicação nas indústrias de calçados locais – por meio de pesquisa bibliográfica e entrevistas -, pois os calçados que não são criados utilizando destes conceitos e elementos, não são considerados calçados imbuídos de diferenciação, não conseguindo competir no mercado, hoje cada vez mais complexo e globalizado. Concluímos que no Polo calçadista de Franca faltam profissionais nas áreas de desenvolvimento dos calçado nas empresas. Talvez por falta de conhecimento ou até mesmo pelo fator financeiro onde os empresários procuram formas mais fáceis e econômicas optando por reprodução de produtos já existentes no mercado
This work has as object of research the footwear industry in Franca - considered one of the leading producers in the pole male segment of the country - and the designer's role in the development of innovative products. The objective of this study was to analyze the design concept and its application in the local footwear industries - through literature review and interviews - because the shoes are not created using these concepts and elements, are not considered shoes imbued with differentiation, not able to compete in the market, today's increasingly complex and globalized. We conclude that in the absence of France Polo footwear professionals in the areas of development within the footwear business. Perhaps for lack of knowledge or even funding entrepreneurs seek ways easier and more economical as copies of products already on the market.
URI: http://ric.cps.sp.gov.br/handle/123456789/6245
Appears in Collections:Trabalhos de Conclusão de Curso

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TG+Márcia..pdf
  Restricted Access
120.29 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.